مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از کسری ۳ میلیارد متر مکعبی مخازن آب و فرسایش یک سوم مساحت استان خبر داد.

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، به چهار چالش مهم محیط زیستی استان شامل، گردو غبار، آب، پسماند و فرسایش و از بین رفتن منابع زیستی و گونه‌های برجسته استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک سوم از مساحت استان در حال فرسایش بوده که همین موضوع باعث شده تا خراسان جنوبی درگیر معضل گردو غبار شود.

او افزود: اگر در این خصوص چاره اندیشی نشود تا چند سال آینده خراسان جنوبی در گیر مشکلاتی همچون استان خوزستان در این زمینه خواهد شد.

اکبری از مسئله آب به عنوان یکی دیگر از چالش‌های مهم استان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر سه میلیارد مترمکعب کسری مخازن آب دراستان وجود دارد و بیش از حد مجاز از سفره‌های آب زیرزمینی استفاده شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به موضوع پسماند اظهار کرد: میزان استفاده از پلاستیک در استان بالا است و شیوه دفن پسماند علی الخصوص در روستا‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

او بیان کرد: هشتاد درصد از جمعیت گونه‌های حیات وحش برجسته استان ظرف نیم قرن گذشته از طرق مختلف از جمله شکار غیرمجاز از بین رفته که همه این معضلات و مشکلات نیازمند یک عزم جدی با سایر دستگا ه‌های مرتبط است تا در این راه همیار و همراه باشند.

اکبر‌ی اظهار کرد: اکبری مهمترین رسالت تشکل‌های زیست محیطی را تغییر نگرش مردم به حوزه‌های مختلف محیط زیست عنوان کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد فعال می‌بایست مردم را درجهت حفظ محیط زیست ترغیب و تشویق کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار