مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان:

۹۶ درصد حجم سد دامغان تکمیل شد

دمنیان گفت: درصد پرشدگی سد شهید شاهچراغی دامغان نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته و به ۹۶ درصد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آیدین دمنیان مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: مقدار ذخیره خالص سد دامغان به ۱۵.۸۲ میلیون مترمکعب رسید که نشان می‌دهد ۹۶ درصد از مخزن این سد پر شده است.

او افزود: ذخیره خالص سد شهید شاهچراغی دامغان در مدت سال گذشته ۱۴.۶۸ میلیون مترمکعب بود که نشان از پرشدگی ۸۹ درصدی حجم کلی مخزن داشت.

مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با اشاره به افزایش خروجی و ورودی آب در سد شهید شاهچراغی دامغان، بیان کرد: میزان ورودی آب به سد دامغان ۸۱۰ لیتر بر ثانیه و خروجی آن ۶۷۱ لیتر بر ثانیه است و این شاخص‌ها در سال گذشته به ترتیب ۵۷۸ و ۵۶۷ لیتر بر ثانیه بود.

آیدین دمنیان با بیان اینکه ۵۲ سانتیمتر مانده سد شهید شاهچراغی دامغان سرریز شود، اضافه کرد: برای سرریز شدن این سد هیچ جای نگرانی وجود ندارد، چرا که به هنگام نیاز آب این سد تخلیه شده و درصورت تخلیه بیشتر، این آب صرف اقدام‌های زیست‌محیطی و کمک به تقویت سفره آب‌های زیرزمینی می‌شود.

او با اشاره به افزایش سطح تراز آب سد دامغان، یادآور شد: تراز آب مخزن این سد ۱۳۱۹.۹۸ است و بر اساس آمار سال گذشته ۱۳۱۹.۲ بوده که بیانگر افزایش سطح تراز آب است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار