دستگیری حفار غیرمجاز در روستای کوکیا ارومیه

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت یک حفار غیرمجاز در روستای کوکیا ارومیه دستگیر شد.

 بهزاد حجابی، اظهار کرد: طبق گزارشات جوامع محلی و با همکاری مطالعاتی با همیاران میراث‌فرهنگی و با اشرافیت و رصد مطالعاتی مشخص شد که یک حفار غیرمجاز در انبار خود واقع در روستای کوکیا از توابع ارومیه به صورت مخفیانه اقدام به حفر تونل منتهی به کلیسای تاریخی روستا جهت تحصیل اشیاء تاریخی کرده است.
او افزود: با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی و هماهنگی‌های انجام گرفته با فرماندهی پاسگاه انتظامی بالنج ارومیه طی یک عملیات هوشمندانه فرد مذکور در محل حفاری دستگیر شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در این عملیات همچنین ادوات حفاری از قبیل بیل، کلنگ، طناب و سطل کشف و ضبط و حفار غیرمجاز نیز پس از دستگیری تحویل مراجع قضایی شد.»
او تصریح کرد: همچنین تعدادی قطعات سفال شکسته در اطراف تونل حفر شده، مشاهده شد که این اشیا نیز به منظور بررسی‌های بیشتر ضبط شد.

حجابی در ادامه با تاکید بر همکاری‌های موثر جوامع محلی گفت: فعال‌سازی مشارکت‌های اجتماعی به‌عنوان یک اقدام موثر در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی از سال‌های قبل مورد تاکید یگان حفاظت کشور بوده که این یگان نیز بخشی از توان خود را در جهت پیاده‌سازی بهینه این مهم صرف کرده که همین اقدام دوراندیشانه نیز در ناکام ماندن سوداگران آثار تاریخی در دستگیری‌های اخیر مهمترین نقش را ایفا کرده است.
 
در حال تکمیل... 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.