تربت‌حیدریه، نخستین شهر خراسان رضوی در زمینه بی خطر سازی زباله‌های عفونی

رئیس محیط زیست تربت حیدریه گفت: اولین شهرستان در خراسان رضوی هستیم که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری نسبت به بی خطرسازی زباله‌های عفونی اقدام کرده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، داوود نور محمدی رئیس اداره محیط زیست تربت حیدریه در جلسه شورای شهر که با محوریت مدیریت طرح پسماند و بی خطر سازی زباله‌های عفونی برگزار شد، گفت: در حوزه جمع آوری و دفن پسماند‌های عفونی و بیمارستانی تخلفاتی هم از سوی پیمانکار و هم از سوی برخی مطب‌ها و مراکز درمانی صورت می‌گیرد.

او افزود: پیمانکار دفن و جمع آوری پسماند‌های عفونی و بیمارستانی قراردادش به اتمام رسیده و باید هر چه سریع تر موضوع تعیین تکلیف شود.


جمع آوری زباله‌های بیمارستانی با مجوز محیط زیست انجام شود

الهام بهره‌مند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در این جلسه گفت: جمع آوری پسماند‌های عفونی و بیمارستانی باید از طریق شرکت‌هایی باشد که مجوزات لازم را از اداره محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند که متاسفانه در سطح شهر فقط یک شرکت دارای مجوز است.

او افزود: باید گامی اساسی در جهت جمع آوری و دفن استاندارد زباله‌های عفونی و بیمارستانی برداریم هرچند که خوشبختانه تاکنون مشکل حادی در این خصوص نداشته ایم، اما باید روند کار به شکل بهتری ساماندهی شود.

سیدمهدی وقفی رئیس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه نیز گفت: ساماندهی محل دفن پسماند از مسائلی است که هر چه زودتر باید انجام شود و به استاندارد‌های لازم برسد.

او افزود: در شورای پنجم یکی از اولویت‌های کاری ما اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا، مدیریت پسماند و ساماندهی محل دفن پسماند‌ها بوده که با توجه به تلاش‌های زیادی که در این حوزه انجام شده هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم.

او ادامه داد: مشکلات محل دفن پسماند مضرات زیست محیطی دارد که هرچه زودتر باید این مشکلات رفع شود و این مکان به استاندارد‌های لازم برسد.

وقفی بیان کرد: پسماند‌های عفونی و بیمارستانی از خطرناک‌ترین نوع پسماند‌ها است که جمع آوری و دفن آن‌ها شرایط خاص خود را دارد، بنابراین باید به این مهم توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.