کیفیت نان در کهگیلویه و بویراحمد همچنان مطلوب نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال در بحث افزایش کیفیت نان و آموزش خبازان گام های مطلوبی برداشته شده اما همچنان نان تولیدی به کیفیت مطلوب نرسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالا بردن کیفیت نان در استان امسال به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و کیفیت آن نسبت به سال های گذشته تغییر یافته و بهتر شده اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

حسین پور افزود: گشت های مشترک با دستگاه های نظارتی روزانه این واحد ها را بررسی و برای متخلفان تنبیه و برای مابقی (نانوایی های دارای نان باکیفیت) تشویق در نظر گرفته می شود.

او بیان کرد: امسال سهمیه آرد ۳۵ واحد خبازی متخلف قطع و ۱۲ واحد دیگر پلمب و ۷۶۵ میلیون ریال جریمه نقدی شده اند.

حسین پور گفت: همچنین مواردی وجود داشته که آرد مازاد بر سهمیه به نانوایی های دارای نان با کیفیت، داده شده است.

او افزود: امسال ۲ هزار و ۱۷۷ مورد بازرسی از خبازی های استان انجام شده که در این رابطه ۲۱۰ پرونده تشکیل و متخلفان جریمه شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: پس از نظارت ها از واحد های خبازی وزن و کیفیت نان تغییر یافته است.

در مجموع ۶۷۰ واحد خبازی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

نانوایی های کهگیلویه و بویراحمد در سراسر استان انتظارات عمومی را برآورده نمی کنند و کیفیت نانی که به دست مشتری می رسد، در این استان به هیچ وجه مطلوب و دلخواه مردم نیست.

نانوایی ها بی کیفیتی نان را به خاطر استفاده از آرد نامرغوب می دانند این در حالی است که به گفته مسئولان متولی با کیفیت ترین گندم و آرد در این استان تولید و به دست آن ها می رسد.

سالانه تعدادی از واحدهای نانوایی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد پلمپ می شود که در یک مورد آن در سال ۹۲ بیش از ۵۰ نانوایی متخلف پلمپ شد.

ظرف چهار سال گذشته تاکنون ۶بار آرد آلوده کپک زده و حاوی قارچ در شهرستان بویراحمد عرضه شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.