خطوط ثابت تلفن در گلبهار؛ پَر!

شهرگلبهار پس از حدود ۲۵ سال ، هنوز از برخی امکانات و زیرساخت های رفاهی و خدماتی از جمله تلفن ثابت محروم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی جانعلی زاده رئیس شورای شهرگلبهار با انتقاد شدید از عملکرد شرکت مخابرات استان و نادیده انگاری مطالبات شهروندان توسط این شرکت، گفت: عهد بسته، و به کرات گفته ام در هر جلسه و اجتماعی که حضور یابم، موضوع عدم واگذاری تلفن ثابت را به شهروندان گلبهار واگویه و فریاد خواهم زد.

او افزود: مشکل تلفن ثابت در گلبهار بایستی حل شود چرا که مشکلات بی شماری به وجود آورده و موجب نارضایتی شهروندان شده است. مگر می‌شود شهری که پس از انقلاب با برنامه ریزی مطلوب شهری در جوار مشهدالرضا (ع) جانمایی شده، از نبود خطوط تلفن ثابت رنج ببرد. این امر باعث پژمردگی شهری می‌شود و چرخه تنعم را بهم می‌ریزد.

رئیس شورای شهرگلبهار ادامه داد: با مخابرات خصومت شخصی که نداریم نارضایتی شهروندان از نبود زیرساخت‌های مخابراتی مشهود و گسترده است و، چون شهروندان گلبهار، گوش شنوایی برای رفع مشکلات نیافته و یا توضیح قانع کننده‌ای نشنیدند لذا به ما مراجعه کرده و مطالبات خود را از ما درخواست می‌نمایند.
 
جانعلی زاده بیان کرد: در آنالیز جاذبه‌ها و زیرساخت‌های شهر و نظام برنامه ریزی، تلفن ثابت نقش تعیین کننده‌ای دارد و جای تاسف دارد که شهر ۱۰۰ هزار نفری گلبهار فاقد امکانات اولیه و زیرساخت‌های اصلی از جمله خطوط تلفن ثابت باشد. این در حالی است که در افق آینده گلبهار، آرمان شهر گلبهار دیده شده و شان و منزلت شهروندان گلبهار نیز اقضا می‌کند تا شهرشان آرمان شهر شود لذا تداوم این ماجرا با تحقق این رویکرد منافات دارد.

او تصریح کرد: مخابرات ادعا می‌کند که ۲۵ هزار خط تلفن واگذار شده است! نحوه توزیع و واگذاری این تعداد خط به چه نحو است که هیچ رد و نشانه‌ای در گلبهار ندارد؟! آیا این ۲۵ هزار خط اکنون فعال است؟! می‌گویند چند هزار خط فعال نیست! به چه خاطر علیرغم تعداد زیاد متقاضی این غیرفعال ها، فعال و واگذار نمی‌شود؟! اصول و شیوه واگذاری‌ها به چه نحو است که این حجم از مردم متقاضی خط ثابت بوده، و چندین سال در صف انتظار مانده اند؟!
بیشتربخوانید
۲۴۲ پروژه مخابراتی در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

رئیس شورای شهرگلبهار تاکید کرد: باید بپذیریم که عملکرد مخابرات چه در نحوه توزیع و چه در بحث تجهیزات و زیرساخت‌ها مطلوب نبوده، و با پذیرش این مهم می‌توانیم دنبال راهکار پیش برنده و کاربردی به نفع مردم و حل مشکل باشیم. در حالی که مخابرات به نفی و رد مشکل پرداخته، و معتقد است که هیچ مشکلی نیست!

جانعلی زاده با نام بردن تعداد زیادی از محله‌ها و مجتمع‌های خرد و کلان گلبهار که فاقد خط تلفن ثابت هستند پرداخت و اظهار کرد: در هر محله و مجتمعی که حضور پیدا می‌کنیم یکی از درخواست‌های عمومی و اصلی همین نبود خط تلفن ثابت است که توسط اهالی با ما در میان گذاشته می‌شود و خواستار رفع فوری و جدی این معضل هستند.
 

مدیر کل مخابرات خراسان رضوی یکبار به گلبهار نیامد


او با انتقاد از  مدیر کل مخابرات خراسان رضوی، افزود: مدیرکل مخابرات چرا نباید یکبار به گلبهار بیاید و درد دل مردم را بشنود.

رئیس شورای شهر گلبهار با ذکر آیین نامه اجرایی شهر‌های جدید مصوب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به صراحت در این آیین نامه آمده که به تناسب راه اندازی و اسکان در شهر‌های جدید، کلیه وزارت خانه ها، سازمان ها، ارگان‌ها و  موسسات عمومی و دولتی ضمن تامین اعتبار به گسترش و تقویت خدمات شان بپردازند.

جانعلی زاده بیان کرد: اسفند سال ۹۷ به اتفاق مدیر کل وقت شرکت مخابرات خراسان و دهقان نماینده وقت مردم چناران و گلبهار در مجلس شورای اسلامی از نزدیک مشکلات بررسی شد و مدیر وقت مخابرات استان قول داد تا خیلی سریع نابسامانی مخابراتی گلبهار سامان یابد، اما در سال ۹۸ ایشان جای خود را به اروجی مدیر کل مخابرات فعلی استان دادند. مدیر کل فعلی مخابرات استان نیز طی دو سال مدیریت سایه شان سنگین و تاکنون حتی برای نظارت و سرکشی به گلبهار نیامده، تا از نزدیک در جریان مطالبات و مشکلات شهروندان قرار گیرد که به نوعی بی احترامی به ساکنین است.

او تصریح کرد: طی این مدت چندین بار شخصا و تلفنی مشکلات را طرح کرده، نامه نگاری صورت گرفت "که اسنادشان موجود است"، اما یک بار نیز پاسخی دریافت نکردیم! مدیرکل یک مجموعه در سطح استان موظف به پاسخگویی در نظام جمهوری اسلامی است و از این بابت منتی بر سر شهروندان نیست.

رئیس شورای شهرگلبهار تاکید کرد: تکلیف و وظیفه قانونی و شرعی مدیر کل مخابرات استان است که ولو برای یکبار هم که شده، به شهر گلبهار بیایدو از نزدیک به ارزیابی عملکرد مجموعه تحت امرش بپردازد چرا که اطلاعات و گزارش عملکرد ارسالی می‌تواند حقیقت نداشته باشد.

جانعلی زاده اظهار کرد: خیلی از مدیران کل استانی به گلبهار آمده و از نزدیک و به صورت میدانی به تماشای گلبهار پرداخته، که موجب سرعت بخشی و تقویت در شرح وظایف و خط مشی هایشان شده است. خلاصه آن که آقایان مسئول از زمان ایجاد شهر گلبهار بیش از ۲۵ سال می‌گذرد، مردم تا چند سال دیگر باید صبر کنند که شما یک خط تلفن ثابت به آن‌ها بدهید؟

انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۴۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
باسلام.ضمن تشکر وقدر دانی از رئیس محبوب شورای شهر گلبهار در امر پیگیری مشکل خط ثابت در گلبهار،متذکر میشوم که در این خصوص پیگیریهای مداوم وپی درپی ضروری بوده،وگاها ایجاب میکند که جدای از نامه نگاری،پیگیریهای مختلف دیگر وحضوری نیز با مسوولین مختلف در امر مورد نظرحائظ اهمیت میباشد...
United States of America
سید
۱۲:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
به این میگن یک مطالبه گری خوب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
از دلسوزی و فعالیت آقای جانعلی زاده سپاسگزاریم و امیدواریم هر چه زودتر مشکلات شهر پاک گلبهار حل شود.
آخرین اخبار