مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، از کسب رتبه دوم مستند "پارک ملی سیاهکوه" در جشنواره منطقه‌ای کویر و زندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدیه سادات حدادیان، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، گفت: مستند "پارک ملی سیاهکوه" تولید شبکه یزد در جشنواره منطقه‌ای کویر و زندگی، به تهیه کنندگی اسماعیل ثقفی و اثر کارگردان محسن عباسی موفق به کسب رتبه دوم در این جشنواره شد.

او افزود: در این مستند ۳۰ دقیقه‌ای ک هاولین مستند حیات وحش در استان یزد است، جاذبه‌های طبیعی و حیات وحش پارک ملی سیاه کوه اردکان به تصویر کشده شده است.

مهدیه سادات حدادیان، بیان کرد: اولین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه و عکس «کویر و زندگی» در گستره جغرافیایی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، قم و تهران برگزار شد.

حدادیان ادامه داد: از مستند سیاهکوه توانست از میان هزار و ۵۰۰ عکس از ۳۱۰ عکاس و ۱۲۵ فیلم از ۹۸ فیلمساز ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

پارک ملی سیاهکوه محدوده‌ای به وسعت تقریبی ۸۰ هزار هکتار از اراضی غرب منطقه حفاظت شده سیاهکوه است که در سال ۱۳۸۶، سطح حفاظتی آن ارتقاء یافته است و تنها پارک ملی استان یزد است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.