برداشت گردو سبز در بروجرد ممنوع شد

معاون فنی جهاد کشاورزی بروجرد گفت: به دلیل جلوگیری از سو استفاده برخی افراد سودجو برداشت گردوی سبز در باغات این شهرستان ممنوع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، ناصر میراحمدی  افزود: برداشت محصول گردو در نیمه دوم شهریور آغاز میشود که برخی افراد سودجو و دلال با خرید گردو‌های سبز از باغداران به قیمت پایین با اهدافی متفاوت با خروج گردو از شهرستان مشکلاتی در بازار عرضه و تقاضای گردو ایجاد میکنند.

او بیان کرد: در این راستا افرادی با سرقت گردو‌های باغداران و فروش در بازار باغداران را با مشکل و ضرر‌های فراوان مواجه میکنند بنابراین برای جلوگیری از ضرر با باغداران و بهره برداران با هماهنگی جهاد کشاورزی، دادستانی و نیروی انتظامی براشت گردو ممنوع شده است.

میراحمدی مجموع باغات گردو بروجرد را ۲ هزارو ۹۵۰ هکتار اعلام کرد و اظهارداشت: میانگین برداشت گردو در هر هکتار ۲ تن است و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و بهره گیری از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی این میزان به بیش از سه تن نیز افزایش خواهد یافت.

معاون فنی جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: مجموع اراضی باغی این شهرستان را بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ هکتار است که سالانه ۹۰ هزار تن محصولات باغی در این شهرستان تولید میشود.

او ادامه داد: محصولات باغی شهرستان بروجرد شامل گلابی، سیب، به، آلبالو، آلو، گیلاس، زردآلو، انگور، هلو، شلیل، گردو، بادام، فندق، سنجد و انجیر است .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار