فارس میزبان جشنواره ملی جنگلبان

چهارمین جشنواره ملی جنگلبان همزمان با سراسر کشور و با پویش من یک جنگلبان هستم در استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود منصور رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم جشنواره ملی جنگلبان با اشاره به اینکه رسالت مهم نیرو‌های منابع طبیعی، حفظ منابع طبیعی به ویژه آب و خاک است، گفت: سالانه با اجرای فعالیت‌های آبخیزداری و جنگل کاری از میلیون‌ها تن فرسایش خاک جلوگیری شده است.

او، با تاکید بر اینکه اقدامات بازدارنده برای پیشگیری از تخریب و تصرفات اراضی ملی و حفاظت از منابع طبیعی و جنگلی کشور است، بیان کرد: در این راستا با اقدامات اساسی و جهشی در قالب طرح ۹ در نودو ۹ و اجرای کاداستر اراضی ملی و تثبیت اراضی در تلاش هستیم تا تخریب و تصرفات در این اراضی را به حداقل برسانیم.

منصور، تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده امسال ۳۲ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور با اجرای طرح کاداستر تحت مالکیت دولت قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به دستیابی رتبه چهاردهم سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور در حفاظت از منابع جنگلی در بین ۱۴۸ کشور جنگل دار دنیا، ادامه داد: این امر نشان دهنده برخورد مطلوب ما با طبیعت است.

عبدالحسن صمد نژاد سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز در  جشنواره ملی جنگلبان اضافه کرد: از بین ۱۸۱ جنگلبان استان فارس ۷ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند که از این تعداد ۳ نفر جنگلبان سازمانی، ۱ نفر جنگلبان ایثارگر سازمانی، ۱ نفر دوستدار طبیعت محافظ و یک نفر هم جنگلبان افتخاری است.

او، اظهار کرد:  به دلیل پوشش طبیعی و پراکنش بارندگی در سطح وسیع ۲ و ۲ دهم میلیون در هکتار جنگل‌های استان فارس از بین ۲ و ۱۰ دهم میلیون هکتار در اراضی منابع طبیعی در سطح استان آتش سوزی‌هایی را داشته ایم.

صمد نژاد، گفت: اقداماتی از جمله تشکیل ستاد اطفاء حریق با مدیریت فرمانداران به عنوان مدیریت بحران و اطلاع رسانی‌های وسیع  در پیشگیری از آتش سوزی برای مردم، مرتع داران و گردشگران در فصل بهار انجام شده است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس بیان کرد: با تشکیل ستاد بحران در سطح شهرستان‌ها به صورت فوری نیرو‌ها و اکیپ‌های پیش بینی شده با بالگرد به مناطق صعب العبور اعزام می‌شوند.

در پایان این جشنواره با اهداء لوح سپاس و جوایزی از جنگلبانان استان فارس تقدیر شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار