درهای موزه گنجینه قرآن در حرم مطهر رضوی همه روزه باز است

موزه گنجینه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری همه روزه در صحن کوثر حرم مطهر رضوی پذیرای علاقمندان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آثار ارزشمند اهدایی هنرمندان داخلی و خارجی به رهبر معظم انقلاب شامل تابلو‌های خوشنویسی، معرق و قلم زنی با محوریت آیات قرآن و ائمه اطهار (ع)، در موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی در معرض نمایش عموم قرار گرفت.
 
مهدی قیصری نیک معاون موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، گفت: این آثار از جمله نفایسی است که به دست هنرمندان، شخصیت‌ها و ارادتمندان به مقام معظم رهبری اهدا و ایشان نیز در چندین دوره به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرده اند.

بیشتر بخوانید:

او افزود: تابلوی قلم زنی «و ان یکاد» اهدایی دکتر مرضیه وحید دستجردی در سال ۸۹ به مقام معظم رهبری یکی از این آثار است که در ابعاد ۸۱ در ۵۱ سانتی متر خلق شده است.
 

نمایش آثار قرآنی اهدایی مقام معظم رهبری در موزه رضوی

 
معاون موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین تابلوی خوشنویسی و تذهیب سوره حمد در ابعاد ۷۰ در ۹۲ سانتی متر به خط استاد هنر خوشنویسی، غلامحسین امیرخانی، با تذهیب محمد طریقتی اهدایی سال ۷۶، تابلوی خطاطی سورۀ «یس» بر روی پوست در ابعاد ۶۰ در ۴۷ سانتی‌متر اهدایی حکیم الهی از انجمن مسلمانان جاگارتا در سال ۸۷ و تابلوی خطاطی آیات قرآن بر روی چرم در ابعاد ۱۳۸ در ۱۰۸ سانتی‌متر اهدایی مؤسسه شهید المحراب للتبلیغ الإسلامی عراق در سال ۸۹ از دیگر آثار ارزشمند این مجموعۀ هنری است.

قیصری نیک بیان کرد: تابلو خوشنویسی «بسم‌الله النور» و «فاتحه الکتاب» به شیوه سیاه مشق در ابعاد ۳۶ در ۸۷ سانتی‌متر اثر نصرالله افجه‌ای در سال ۷۶ یکی دیگر از این نفایس است که به صورت یک هشت ضلعی به شیوه هنرمندانه به سبک سیاه‌مشق کتابت شده است.

 آثار معرفی شده تنها بخشی از گنجینه بی بدیل موجود در گنجینه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری است و علاقه مندان می‌توانند همه روزه با مراجعه به این موزه واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی از آن بازدید به عمل آورند.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.