عمویی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بررسی تلاش آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی محتوای جلسات کمیسیون خود را تشریح کرد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در تشریح محتوای جلسه‌های این هفته کمیسیون خود گفت: نمایندگان به بررسی مباحث داخلی کمیسیون از جمله آیین نامه داخلی، فعالیت‌ها و اولویت‌های کاری پرداختند که بحث در مورد آن‌ها جریان دارد.

او ادامه داد: بررسی تحولات بین المللی از جمله تصویب نشدن پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل و تلاش‌های جدید ایالات متحده در جهت فعال کردن مکانیسم ماشه در دستور کار اعضا بود که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به زودی بیانیه‌ای در این مورد صادر خواهد کرد.

عمویی بیان کرد: نمایندگان همچنین تحولات مربوط به عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات را به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه پیش از ظهر روز دوشنبه اعضای کمیسیون مهمان وزارت دفاع و صنایع دفاعی بودند، توضیح داد: این روز‌ها منسوب به حمایت از صنایع دفاعی کشور است که ۲۵۳ نفر از نمایندگان روز یکشنبه در بیانیه ای، خادمان صنعت دفاعی را حمایت کردند.

او گفت: در جلسه روز دوشنبه، مسئولان سازمان صنایع دفاع، سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع هوا فضا، سازمان توسعه منابع انرژی و سازمان سپند از زیرمجموعه‌های وزارت دفاع به ارائه آخرین دستاورد‌های خودشان پرداختند و اعضای کمیسیون هم از نمایشگاه محصولات صادراتی وزارت دفاع بازدید کردند.

عمویی اظهار کرد: بر اساس مشاهده‌های ما از این نمایشگاه و توضیح مسئولان بلند پایه وزارت دفاع روشن شد که کشور در صنایع دفاعی، پیشرفت‌های قابل توجه و غرورآمیز و افتخار آفرینی داشته است. به علاوه اعضای کمیسیون هم آمادگی خود را جهت پشتیبانی از فعالیت‌های این وزارتخانه اعلام کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان تصریح کرد: امروز عصر، کمیته حقوق بشر کمیسیون در آستانه روز جهانی مبارزه با تروریسم با دعوت از خانواده قربانیان ترور، ضمن تقدیر از فداکاری هایشان، به بررسی اقدام‌های لازم در مجامع بین المللی برای مقابله با جریان‌های تروریستی علیه ملت پرداخت که نظر‌های افراد فعال در این موضوع را استماع کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار