نبیل: اشرف غنی تحت تاثیر مهره‌های پاکستان بود

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان گفت در زمان ماموریتش در ریاست امنیت ملی، بارها در مورد فعالیت پاکستان علیه افغانستان به اشرف غنی گزارش داده است اما غنی همواره این گزارش‌ها را نادیده می‌گرفت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت الله نبیل، رئیس سابق امنیت ملی افغانستان گفت در زمان ماموریتش در ریاست امنیت ملی، بارها در مورد فعالیت پاکستان علیه افغانستان به اشرف غنی گزارش داده است اما غنی همواره این گزارش‌ها را نادیده می‌گرفت و بیشتر به افرادی اعمتاد داشت که خودشان مهره های پاکستان بودند.

وی در صفحه فیسبوک خود نوشته است: «بارها در مورد برنامه‌های شوم پاکستان در برابر حکومت و مردم‌ افغانستان به اشرف‌غنی به حیث رئیس ‌جمهور کشور و مجلس شورای‌ امنیت‌ ملی به حیث مرجع توحید ‌کننده اهداف مهم و استراتژیک برای رئیس ‌جمهور، به‌گونه‌ مستند آگهی‌دهی و گزارش‌دهی کردم، اما وی به اطلاعات نهادهای‌ ملی افغانستان توجه چندانی نداشت.»

نبیل در ادامه گفته است که اشرف غنی در زمانی که وی رئیس امنیت ملی بود، بیشتر تحت تاثیر کسانی‌ قرار داشت که خود مهره‌‌ نظامیان پاکستانی در داخل نظام افغانستان بودند و یا از جانب آنها توصیه‌هایی به‌گونه خط مشی داده می‌شد.

به گفته رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان، رئیس جمهور این کشور به‌جای اعتماد بر کار و فعالیت نهادها، به حرف افراد اعتماد داشت.

نبیل در پایان افزوده است که اشرف غنی در اوایل دوره قبلی حکومتش یک‌سلسله تعهدات را با پاکستان انجام داد و به اجرا گذاشت که نه تنها سودی به افغانستان و مردم نداشت، بلکه زیان‌هایی را متوجه افعانستان ساخت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار