ثبت بیش از ۷ هزار شکایت انتخاباتی/ آرای بیش از هزار محل رای دهی بازشماری می‌شوند

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان از ثبت بیش از ۷ هزار شکایت در این نهاد خبر داده است.

ثبت بیش از 7 هزار شکایت انتخاباتی/ آرای بیش از یک هزار محل رای دهی بازشماری می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، چهار تیم انتخاباتی افغانستان طی دو روز گذشته مجموعا بیش از ۷ هزار شکایت در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری این کشور در کمیسیون شکایات ثبت کردند.

تیم‌های انتخاباتی عبدالله عبدالله، اشرف غنی، رحمت الله نبیل و گلبدین حکمتیار چهار تیمی هستند که تاکنون به نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان معترض هستند و شکایات خود را در کابل و دیگر ولایت ثبت نموده اند.

بخش عمده شکایت‌های انتخاباتی از سوی تیم «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله ثبت شده است، اما تیم انتخاباتی اشرف غنی که پیشتاز شمارش آرا است نیز ۱۲۰۰ شکایت ثبت کرده است.

روند ثبت شکایت‌های انتخاباتی امروز نیز ادامه دارد و پس از آن روند بررسی شکایت‌ها به مدت ۱۵ روز آغاز خواهد شد.

کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان نیز از بازشماری بیش از یک هزار و ۱۰۰ محل رای دهی خبر داده است.

این کمیسیون پیش از این به کمیسیون مستقل انتخابات پیشنهاد کرده بود تا آرای این مراکز را یازشماری کند، اما مورد موافقت قرار نگرفت و اکنون کمیسیون شکایات خود به دنبال بازشماری آنهاست.

گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز یکشنبه (۱ جدی/ دی ماه) نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پس از حدود سه ماه اعلام کرد.

بر این اساس، «اشرف غنى»، رئیس جمهور فعلی افغانستان با کسب ۹۲۳۸۶۳ رای معادل ۵۰.۶۴ درصد آرا در صدر ایستاده و عبدالله عبدالله با کسب ۷۲۰۹۹۰ رای معادل ۳۹.۵۲ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار