حکمتیار: در انتخابات تقلب شده است/ نیروهای خارجی تحمل حکومتی مستقل را ندارند

حکمتیار، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نتایج انتخابات را تقلبی و یک فاجعه خواند.

حکمتیار: در انتخابات تقلب شده است/ نیروهای خارجی تحمل حکومتی مستقل را ندارندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گلبدین حکمتیار، رئیس حزب اسلامی افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور امروز در یک نشست خبری، نتایج انتخابات را تقلبی و یک فاجعه خواند.

وی اظهار داشت: پس از مشورت های لازم در مورد چگونگی تقلب و این فاجعه تصمیم مناسب می گیریم.

حکمتیار افزود: حلقه های بیرونی و داخلی تقلب را سازماندهی کردند؛ نیروهای خارجی تحمل حکومتی را ندارد که متعهد به دفاع از آزادی و استقلال کشور خود باشد.

وی با بیان اینکه رای تیم انتخاباتی او بیش از ۷۵۰ هزار بوده است بیان داشت: «رای تیم انتخاباتی «صلح و عدالت اسلامی» را با بی شرمی تمام سرقت کردند، رای بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ محل را دزدیدند که این محلات از مجموع بانک های رای صلح و عدالت اسلامی بود.

گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز گذشته (یکشنبه ۱ جدی/ دی ماه) نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پس از حدود سه ماه اعلام کرد.

بر این اساس، «اشرف غنى»، رئیس جمهور فعلی افغانستان با کسب ۹۲۳۸۶۳ رای معادل ۵۰.۶۴ درصد آرا در صدر ایستاده و عبدالله عبدالله با کسب ۷۲۰۹۹۰ رای معادل ۳۹.۵۲ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفته است.

عبدالله عبدالله، رحمت الله نبیل و برخی دیگر از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کردند که این نتایج را نخواهند پذیرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.