درخراسان رضوی:

حساب بانکی افراد فاقد کد شهاب مسدود می‌شود

افراد فاقد شناسه شهاب "شناسه هویت سنجی الکترونیکی بانکی" در سیستم بانکی استان خراسان رضوی تا قبل از شهریور ماه با در دست داشتن مدارک هویتی به بانک‌ها مراجعه کنند در غیر این صورت حساب هایشان مسدود می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید صفای نیکو دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان و ریاست اداره امور شعب بانک ملی خراسان رضوی گفت: بانک مرکزی به همه بانک‌ها ابلاغ کرده است که شناسه شهاب افراد حقیقی یا حقوقی تا قبل شهریور ماه ثبت شود در غیر این صورت حساب افراد مسدود و خدمات به دارندگان آن‌ها ارائه نمی‌گردد.

او افزود: هر شخص حقیقی یا حقوقی یک شناسه دارد که شناسه اشخاص حقیقی کد ملی و افراد حقوقی شناسه ملی است و از شناسه اتباع بیگانه نیز تحت عنوان "کد فراگیر" یاد می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی ادامه داد:کد همه این شناسه‌ها باید در سامانه بانک‌ها ثبت شود در واقع این شناسه، واحدی است که هر فردی با مراجعه به بانک با آن کد شناسایی می‌شود.

او تصریح کرد: متاسفانه تاکنون افراد کد شناسه مزبور را به بانک‌ها به درستی ارائه نکرده اند که سیستم بانکی در سامانه خود ثبت کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی تاکید کرد: بانک مرکزی همه بانک‌ها را از ابتدای شهریور ماه سال ۱۳۹۹ موظف کرده است که تمامی کد‌های شناسه شهابی در سامانه ثبت و قابل رصد شود و چنانچه از ابتدای شهریور ماه به بعد این مهم انجام نگیرد و حساب فرد به هر ترتیبی ستاره دار شود او قادر نخواهد بود از خدمات بانکی استفاده کند.

صفای نیکو اظهار کرد:بانک ملی ایران با تمام توان سعی می‌کند که مسدود شدن حساب‌های افراد را به کمترین حد ممکن خود برساند لذا توصیه می‌شود مردم به سایت مربوط به هر بانک مراجعه و شناسه شهاب خود را کنترل کنند که اگر ایرادی داشت با در داشتن مدارک شناسایی به شعب بانک مورد نظر مراجعه و از مسدود شدن حساب خود جلوگیری کنند.

او افزود: روش‌های استعلام کد شهاب از بانک ملی ایران شامل مراجعه به سایت https://bmi.ir.fa/shahab یا پیام رسان بله  ble.ir/shahab_bot است.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار