افزایش تولیدات عشایری استان کرمانشاه

مدیرکل امور عشایری کرمانشاه گفت : از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸؛ تولیدات عشایری استان کرمانشاه در محصولات گوشت قرمز، پشم، روغن حیوانی و لبنیات از ۳۸ هزار و ۶۶۲ تن به ۵۰ هزار و ۵۹۰ تن رسیده است.

افزایش تولیدات عشایری استان کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهزاد محمدی مدیرکل امور عشایری کرمانشاه گفت : تولیدات عشایر کرمانشاه در طول هفت سال دولت تدبیر و امید در مجموع بیش از ۱۲ هزار تن افزایش یافته است.

او افزایش میزان تولیدات عشایری را حاصل اجرای طرح زنجیره‌ای تولید گوشت قرمز (اجرای طرح‌های پرواربندی در میان عشایر) و تغییر جیره غذایی دام‌ها عنوان کرد و گفت : سالیانه ۱۵ هزار و ۸۶۱ تن گوشت قرمز معادل ۳۰ درصد مصرف پروتئین استان توسط عشایر تامین می‌شود.

او با بیان اینکه عشایر کرمانشاه یک و نیم میلیون راس دام در اختیار دارند، افزود: سالیانه بیش از ۳۲ هزار تن لبنیات، هزار و ۲۹ تن روغن حیوانی و هزار و ۶۸۷ تن پشم از دام عشایر استان تهیه می‌شود.

۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر پرداخت شده است

محمدی از پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات روستایی و عشایری در طول سال‌های ۹۷ و ۹۸ به عشایر استان خبر داد و افزود: این تسهیلات در راستای خرید میش داشتی برای اشتغالزایی ۲۶۳ نفر پرداخت شده است و تخصیص این اعتبارات در سامانه کارا ثبت کرده ایم.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه با اشاره به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری؛ از پرداخت ۷۰۰ میلیون تسهیلات جهت کاشت گیاهان دارویی در سال جاری خبر داد و گفت: این تسهیلات از محل صندوق ذخیره ارزی به ۲۰ تن از عشایر، هر کدام با سطح زیرکشت سه و نیم هکتار با سود چهار درصد و باز پرداخت پنج ساله پرداخت شده است.

محمدی از تدوین سه طرح اسکان عشایر استان در شهرستان‌های دالاهو، گیلانغرب و کرمانشاه خبرداد و گفت: اجرای این طرح‌ها نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌ها است که در طرح اسکان شهرستان دالاهو در حال اجرا و اسکان عشایر در روستای ریزوند (حلال آباد) شهرستان کرمانشاه و روستای صیدعیاز بخش گواور گیلانغرب در دست تدوین است.

او عشایر استان را به عشایر کوچ درون و برون استانی (کوچ قشلاق به استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام) تقسیم کرد و گفت: کرمانشاه؛ ۱۴ ایل در قالب ۱۴ هزار۱۰۹ خانوار با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر معادل ۷/۸ درصد جمعیت عشایری کشور و ۴/۳ جمعیت ۲ میلیون استان دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار