خسارت میلیاردی کرونا به حوزه‌های فرهنگ و هنر فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: با شیوع بیماری کرونا ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در فارس وارد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی در مراسم تقدیر از خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر و ادب، گفت: اگرچه مدیر مسئول وظیفه ساماندهی اخبار و تیم حوزه خبری رسانه خود را دارد، اما مطالبه‌گری خانه مطبوعات و انجمن صنفی و پیگیری حقوق نیرو‌های رسانه‌ای باید دنبال شود.

او با تصریح بر اینکه قوی بودن حوزه صنفی رسانه می‌تواند به رسانه‌ها و خبرنگاران جهت انتشار بسیاری از گزارش‌ها کمک کند، گفت: آرام‌ترین مامن برای رسانه‌ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس درباره آسیب حوزه فرهنگ از شرایط کرونا نیز افزود: خسارت به وجود آمده در تمام حوزه‌های فرهنگ، هنر و رسانه را در شیوع کرونا احصا و پرداخت کردیم که در این راستا در ۲ ماهه اول شیوع کرونا ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در ایام کرونا وارد شد.

سهرابی با اشاره به انتخاب شیراز به عنوان "پایتخت کتاب" با همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط بیان کرد: گام بعدی پایتختی کتاب جهان دانست که به شورای سیاستگذاری پایتختی کتاب ایران درخواست دادیم که عنوان پایتختی کتاب را تمدید کنند.

او با اعلام اینکه تمام برنامه‌های فرهنگی کشور بر بستر فضای مجازی اجرا می‌شود، گفت: از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه‌ای طراحی شده که بین شهریور ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ این بستر فراهم می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن درخواست از خبرنگاران برای انعکاس و انتشار مناسب اخبار هفته دولت، با بیان اینکه دولت‌ها تغییر می‌کنند، اما همه ما برای حفظ نظام باید کمک کنیم، تصریح کرد: هفته آینده اخبار فعالیت هشت ساله را به خدمت رسانه‌ها ارائه می‌کنیم تا مردم اطلاع‌رسانی کامل از این حوزه داشته باشند.

سهرابی در پایان با اشاره به آمار تابستانه کتاب بیان کرد: یک میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۴۸۴ هزار تومان کتاب در طرح تابستانه کتاب و ۳۶ هزار و ۸۸۴ جلد کتاب در استان فارس فروش رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار