اشرف غنی: طالبان آتش بس دائمی را بپذیرند و فورا مذاکرات مستقیم را آغاز کنند

رئیس جمهور افغانستان از گروه طالبان خواست که آتش بس دائمی را بپذیرد و هرچه زودتر مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان را آغاز کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز (پنجشنبه ۳۰ اسد/ مرداد) در یک پیام ویدئویی به مناسب گرامیداشت از صد و یکمین سالروز استقلال افغانستان از گروه طالبان خواست که آتش بس دائمی را بپذیرد و هرچه زودتر مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان را آغاز کند.

اشرف غنی گفت: «صلح یک امر الهی و آرزوی مردم و آرمان ملی ما است. ما رسیدن به آن را رسالت و مسئولیت خود می‌دانیم، به همین خاطر ما بارها از طالبان خواسته‌ایم که آتش بس دائمی را بپذیرند و فورا مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان را آغاز کنند.»

وی همچنین افزود که دولت افغانستان برای دستیابی به صلح پایدار و باعزت و آغاز مذاکرات هیات دولت با گروه طالبان تمامی موانع و بهانه‌ها را برداشته است.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که برای برقراری صلح تمامی شرایط آماده شده است.

گفتنی است که طالبان اعلام کرده اند که تکمیل نشدن روند آزادی زندانیان این گروه سبب تاخیر در آغاز مذاکرات شده است. ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز اعلام کرده است که رها نشدن شماری از اسیران نیروهای دولتی از سوی طالبان، مانع صلح است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اشرف غنی ، آتش بس ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار