صدور بیانیه پایانی نشست کمیسیون عالی هماهنگی میان واشنگتن و بغداد

در پی نشست وزرای خارجه عراق و آمریکا، کمیسیون عالی هماهنگی میان واشنگتن و بغداد، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی نشست امروز هیئت اعزامی دولت عراق به ریاست فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور و هیئت آمریکایی به ریاست مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور که طبق چارچوب راهبردی سال ۲۰۰۸ و نیز روابط همکاری میان دو کشور تشکیل شده بود، کمیسیون عالی هماهنگی میان واشنگتن و بغداد بیانیه‌ای را صادر کرد.

طبق این بیانیه پایانی، دو طرف بر پایبندی خود به روابط دوجانبه قوی و ثمر بخش تأکید کرده و در جلسات جداگانه به موضوعات مرتبط با اقتصاد، انرژی، بهداشت، محیط زیست، مسائل سیاسی و دیپلماتیک، امنیت، مبارزه با تروریسم و روابط آموزشی و فرهنگی پرداختند.

در این بیامیه آمده است: در جلسات اقتصادی به طرح عراق در خصوص راهکار‌های اصلاحات اقتصادی که سبب به وجود آمدن رشد اقتصادی خواهد شد و نیز مسأله بخش خصوصی پرداخته شد. آمریکا در این نشست بر حمایت از اصلاحات اقتصادی در عراق تأکید کرد و زمینه‌های همکاری که می‌تواند عراق را در تحقق طرح هایش موفق کند، مشخص کرد.

دو کشور همچنین در خصوص هماهنگی با مؤسسات مالی بین المللی برای کمک رسانی به عراق به منظور جبران قیمت نفت و ویروس کرونا بحث و گفتگو کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است که در جلسه مرتبط با بخش انرژی، آمریکا و عراق به تلاش‌های دولت عراق برای افزایش تولید برق و گاز در کنار کاهش میزان هدر رفت گاز و نیز اجرای اصلاحات بازار انرژی پرداختند.

هیئت‌های آمریکا و عراق همچنین به همکاری‌های مشترک خود با آژانس بین المللی انرژی به منظور توسعه راه‌های اصلاحات تعرفه برق در عراق پرداختند.

بر این اساس، در جلسه سیاسی و دیپلماتیک نیز آمریکا بار دیگر بر احترام به حاکمیت عراق و یکپارچگی این کشور تأکید کرد.
گفتنی است مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق که به آمریکا سفر کرده، پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود در حال انجام گفتگو‌هایی با سازمان‌های جهانی برای پیگرد قرار دادن افراد فاسد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۶:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
نمایندگان عراقی برای اخراج تروریست های آمریکایی از خاکشان درحال باج دادن هستند.
_اما در نهایت آمریکا فقط با زور و آبروریزی از عراق می رود و این فقط از حشد بر می آید.
_اما آنروز آمریکا می گوید طبق توافق ما از عراق رفتیم و حالا عراق باید تعهداتش را انجام دهد !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
پس اخراج آمریکایی ها منتفی شده !!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار