محصولی دانش‌بنیان به کمک مبتلایان به سرطان مثانه آمد

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید داروی سرطان مثانه، کشور را از واردات نمونه مشابه خارجی بی‌نیاز کرد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در میان تمام بیماری‌های مزمن و مهلک سرطان مثانه یکی از سخت ترین ‌ درمان‌‌ها به شمار می‌رود. به طور میانگین سالانه ۱۰ هزار مبتلا با رنج‌های این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. یک شرکت دانش‌بنیان با تولید ایران‌ساخت داروی این بیماری، ضمن بی‌نیاز ساختن کشور از واردات نمونه گران‌قیمت خارجی، به یاری این بیماران بیاید.

مهدی حسن‌زاده، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه فناوران این شرکت تولید محصولات ب. ث. ژ را از ۱۳۹۳ آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: در این مدت صادرات واکسن و داروی انکو- ب. ث. ژ، به صورت محدود انجام شد و تلاش جدی را آغاز کرده ایم تا با ارتقای کیفیت و دریافت گواهی کیفیت از WHO صادرات گسترده‌تر این واکسن مهیا شود.

او با بیان اینکه داروی داخل مثانه‌ای با نام تجاری پاستوسیس، به پیشگیری و درمان سرطان مثانه کمک می‌کند، تصریح رد: کم‌تر از ۱۰ هزار نفر  به بیماری سرطان مثانه مبتلا می‌شوند که به این دارو نیازی مبرم دارند؛ بنابراین چیزی حدود ۴۰ تا ۶۰ هزار ویال از این دارو در کشور مورد نیاز است که با توانمندی متخصصان داخلی تولید و کشور را از واردات نمونه مشابه خارجی بی‌نیاز کرده است.


بیشتر بخوانید


این فعال فناور با اشاره به تولید و عرضه ایران‌ساخت واکسن سرطان مثانه با قیمتی یک سوم نمونه خارجی و کیفیتی مشابه، بیان کرد: نمونه وارداتی این واکسن ۳ تا ۴ برابر نمونه ایران‌ساخت هزینه دربر دارد. اکنون با تولید سالانه این شرکت دانش‌بنیان، نیاز کشور به واردات کاملا برطرف شده است.

او نظارت دقیق و تخصصی بر طرح‌های فناورانه ارائه شده و حمایت از طرح‌های اثرگذار را ضرورت جهش تولید دانش‌بنیان دانست و افزود: باید با نظارت تخصصی دستگاه‌های متولی ادعا‌های علمی مطرح شده به طور دقیق بررسی شوند. در حوزه فرآورده‌های دارویی، وزارت بهداشت باید نقش خود را ایفا کند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت‌های مادی و معنوی خود راه‌گشای تولید دانش‌بنیان خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانش بنیان ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار