کلاهبرداری از کادر درمان و همراه بیماران

رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: با مشکل شدن برداشت های غیرمجاز به واسطه استفاده از رمز پویا و اطلاع‌رسانی‌های پلیس مجرمین به سمت کلاهبرداری‌های اینترنتی سوق پیدا کردند.

کلاهبرداری از کادر درمان و همراه بیمارانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: با مشکل شدن برداشت های غیرمجاز به واسطه راه اندازی otp و استفاده مردم از رمز پویا و اطلاع‌رسانی‌های پلیس مجرمین اینترنتی به سمت کلاهبرداری‌های اینترنتی سوق پیدا کردند و یکی از روشهای کلاهبرداری که این روزها متداول شده کلاهبرداری از کادر درمانی است.

سرهنگ امین یادگار نژادافزود: به این ترتیب که کلاهبردار با تماس گرفتن با کادر درمان مانند پزشکان و پرستاران خودشان را مسئول امور مالی درمانگاه بیمارستان یا دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌کنند و اعلام می‌کنند که مبلغی اشتباهی به حساب آنها واریز و بلوکه شده است.

او تصریح کرد: بعد از کادر درمان می‌خواهند که به عابر بانک مراجعه کنند و موضوع را از آن طریق بررسی کنند و پس از حضور کادر درمان کنار عابر بانک و ورود کارت به دستگاهatm مبالغی از حساب آنها کم خواهد شد.

یادگار نژاد گفت: البته برعکس این موضوع هم اتفاق افتاده است و به جای کادر درمان بیمار طعمه کلاهبردار سایبری شده است به این ترتیب که کلاهبردار با داشتن اطلاعات از بیمار با خانواده وی تماس گرفته و ادعا می‌کند از امور مالی بیمارستان تماس گرفته و با عناوین مختلف مثل خرید تجهیزات پزشکی بیمار برای عمل تسویه حساب قبل از عمل و مواردی از این قبیل خواستار واریز مبلغی به حساب خود شده است.

او تاکید کرد: به کادر درمانی و پزشکی توصیه می کنیم در صورتی که تماسی در خصوص اشتباه در واریز به حساب دریافت کردید قبل از هرگونه انتقال وجه به سرعت با مسئول اداری مالی و یا قسمت‌های بازرسی و حراست دستگاهی که در آن کار می کنید تماس گرفته و از صحت موضوع مطمئن شوید.

رییس پلیس فتا استان کرمان همچنین از عموم شهروندان خواست: در صورت تماس از بیمارستان برای واریز وجه حتماً قبل از واریز هر گونه وجهی به بخش مربوط و یا امور مالی بیمارستان مراجعه کرده و مطمئن شوید این واریز به درخواست آنها بوده و به حساب بیمارستان واریز می‌شود نه شخصی دیگر.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار