صدور سند تک برگ برای اراضی ملی ممسنی

به منظور حفاظت از اراضی ملی و حفظ حقوق بیت المال و نیز مقابله با زمین خواری سند تک برگ ۲۷ هزار و ۲۶۰ هکتار از اراضی ملی بخش ماهور و جوزار شهرستان ممسنی صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا مسعودی جم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی  گفت: برای تثبیت مالکیت قطعی دولت بر اراضی ملی و اجرای قانون جامع کاداستر، سند تک برگ ۲۷ هزار و ۲۶۰ هکتار از اراضی ملی پلاک‌های بید کرز، کوه درآ، دلی سراب و جوزار بخش ماهور و جوزار شهرستان ممسنی بنام دولت صادر شد.

او،در خصوص مراحل صدور سند مالکیت این اراضی، بیان کرد: پس از تهیه نقشه‌های اصلاحی و تطبیق پلاک‌های فوق با طبیعت، با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان برای اراضی پلاک‌های فوق سند تک برگ کاداستری صادر شده است.

مسعودی جم با  اشاره به اینکه کاداستری کردن اراضی موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی و نیز کاهش جعل اسناد و سوءاستفاده از این اراضی می‌شود، تصریح کرد: سند دار کردن اراضی ملی به نام دولت علاوه بر افزایش ضریب حفاظت از انفال و کاهش تصرف و تعرض‌های احتمالی در این عرصه‌ها راهکار مناسبی برای مبارزه با پدیده زمین خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی نیز است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی، ادامه داد: با وجود سند تک برگ در صورت بروز هر گونه تخریب و تصرف حاکمیت قطعی دولت بر این اراضی محرز بوده و در محاکم قضایی قابل دفاع است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار