خدمات ماندگار دولت در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با اشاره به اقدامات دولت در استان، گفت: در دولت تدبیر و امید پروژه‌های ماندگاری در کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در دیدار با آیت الله علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تبریک هفته دولت گفت: رسیدگی به محرومان جزو لاینفک برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی از ابتدای حیات آن تاکنون بوده و رهبر معظم انقلاب در تمامی ابلاغ‌ها بدون استثناء محرومیت زدایی را لحاظ می‌کنند.

استاندار کرمانشاه به خدمات دولت در طول این سال‌ها با وجود موانع و تنگنا‌های موجود هم اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید پروژه‌های ماندگاری در کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است.

او خدمات دولت در یک سال اخیر را با وجود بحران کرونا خوب توصیف کرد و گفت: در هفته دولت ۸۱۰ پروژه با ۳۹۷۱ میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود البته خدمات صورت گرفته فراتر از اینهاست.

بازوند ادامه داد: تعداد ۲۸۰۱ خانه روستایی در سیل بهار پارسال آسیب دید که از این تعداد ۲۰۴۱ واحد آماده بهره برداری است و بعد از ایام محرم با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه افتتاح می‌شود. همچنین ۱۶۰۰ واحد مسکن مهر نیز آماده افتتاح است.

استاندار کرمانشاه به خدمات رسانی صورت گرفته به روستا‌ها به ویژه در حوزه گازرسانی اشاره کرد و گفت: از ۲۲ بهمن پارسال تاکنون عملیات گازرسانی به ۱۸۱ روستا به اتمام رسیده که بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته این پروژه‌ها همزمان با شهر نوسود  با دستور وزیر نفت به شکل ویدئو کنفراس افتتاح شود.

او طرح قوطی سازی زمزم با یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را یکی از پروژه‌های مهم در دست اجرای استان دانست و گفت: این پروژه پاییز امسال به بهره برداری می‌رسد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه عنوان کرد: خوشبختانه مصوبه پروژه پتروشیمی چهارم در اسلام آباد با کمک وزیر نفت از شورای ملی اقتصاد دریافت شد که حدود هفت هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری می‌شود و حجم آن با سه پتروشیمی دیگر استان برابری می‌کند و امیدواریم عملیات اجرایی آن تا دو ماه آینده آغاز شود.

او افزود: در شرایط فعلی ۱۲۰۰ مگاوات برق در استان تولید می‌شود که امسال هزار مگاوات به این شبکه افزوده می‌شود.

استاندار یادآور شد: پیک مصرفی برق در استان کرمانشاه ۷۰۰ مگاوات است و جزو معدود استان‌هایی هستیم که تولید برق آن بالاتر از میزان مصرفی است.

مقام ارشد استان یادآور شد: استان کرمانشاه ۱۲ سد دارد که شش سد آن در این دولت به بهره برداری رسیده است همچنین ۶۱ هزار هکتار زمین کشاورزی تحت پوشش منابع آبی این سد‌ها قرار دارد که ۳۲ هزار هکتار آن در این دولت انجام گرفته است.

او سامانه گرمسیری را یکی از پروژه‌های عظیم و ماندگار کشور دانست و گفت: به قیمت امروز صد هزار میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده که ۷۰ درصد آن در استان کرمانشاه بوده است. دو هفته پیش نیز ۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در قالب طرح گرمسیری تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار گرفت.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگر سخنانش با تقدیر از همراهی و حمایت نماینده، ولی فقیه در استان، اظهار کرد: از آیت الله علما به خاطر تمامی حمایت‌هایی که در عرصه‌های مختلف انجام داده اند بسیار سپاسگزارم. این هماهنگی و همدلی بی مانند که در استان کرمانشاه وجود دارد از برکت حضور ایشان است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار