ویتامین C و موادغذایی با طبع گرم کرونا را شکست می‌دهند؟

با شیوع ویروس کرونا، هرکس به طریقی برای پیشگیری و درمان مبتلایان به این ویروس نسخه می‌پیچد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نجارزاده کارشناس تغذیه گفت: رعایت تغذیه صحیح و پیروی از یک برنامه غذایی درست، نه تنها از پیشگیری این ویروس جلوگیری می‌کند بلکه اگر فرد به کرونا نیز مبتلا شده باشد، روند بهبودی او را تسریع  می بخشد. 

او با بیان اینکه ویتامین C نقش مهمی را در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد، افزود: البته هنوز مطالعه ای در خصوص اینکه مواد غذایی حاوی این ویتامین به طور خاص می تواند از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری کند، وجود ندارد.

نجارزاده با اشاره به شایعاتی مبنی بر تاثیر مستقیم غذاهای طبع گرم بر نابودی کرونا، اظهار داشت: این قبیل مواد غذایی باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شوند اما هنوز مطالعات علمی ثابت شده ای در مورد تاثیر مصرف موادغذایی با طبع گرم بر پیشگیری و درمان ابتلا به این بیماری انجام نشده است.

کارشناس تغذیه یزد به ضرورت گنجاندن سبزی به وعده های غذایی روزانه اشاره کرد و گفت: استفاده روزانه دو الی سه میوه در طول روز یا استفاده از آب میوه های طبیعی نیز توصیه می شود.

او ادامه داد: در این ایام می توان با استفاده بهینه از فضاهای داخلی خانه، نسبت به کاشت سبزیجات، انواع فلفل، گوجه فرنگی و غیره اقدام کرد.

نجارزاده در پایان به مصرف مواد غذایی پروتئینی تاکید و خاطرنشان کرد: برای تامین پروتئین های حیوانی می توان از انواع گوشت ماکیان نیز استفاده کرد زیرا این نوع از گوشت ها نه تنها مقرون به صرفه هستند بلکه در برخی از موارد نسبت به گوشت های قرمز از نظر پروتئنی و موادمغذی برتری دارند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.