محرم امسال، فرش های امام رضا(ع) به میزبانی عزاداران حسینی می روند

آستان قدس در اقدامی ابتکاری و تحسین برانگیز فرش های حرم امام رضا (ع) را زیر پای عزاداران حسینی در شهر مشهد پهن کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،امین بهنام معاون خدمات زائرین حرم منور رضوی در این زمینه گفت: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی و برای نخستین بار ۹ هزار تخته فرش به هیئات مذهبی، مساجد و حسنیه‌های شهر مشهد به صورت امانی تحویل داده شد.

او  با بیان اینکه این اقدام برای نخستین بار انجام می‌شود،افزود: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اجرای مراسم‌های عزاداری در فضا‌های باز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، امسال ۹ هزار تخته فرش ۶ و ۱۲ متری به هیئات مذهبی، مساجد و حسنیه‌های شهر مشهد برای اجرای مراسم‌های عزاداری واگذار شد.

معاون خدمات زائرین حرم منور رضوی ادامه داد: پارسال، بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ متر تخته فرش در دهه پایانی ماه صفر به ایستگاه‌های صلواتی بین راهی تحویل داده شد که امسال با توجه به حجم درخواست‌های افراد برای دریافت فرش‌ها این اقدام به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت.

بهنام بیان کرد: فرش‌های امانی پس از پایان مراسم عاشورای حسینی به کارگاه فرش کنه بیست برای گندزدایی و شستشو تحویل داده می‌شود تا مجددا برای مراسم‌های دهه پایانی ماه صفر در داخل حرم مطهر و یا ایستگاه‌های بین راهی استفاده شود.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: در مناسبت‌های پیش رو و همچنین نماز‌های یومیه و انجام فرایض عبادی بالغ بر ۸۰ هزار متر مربع از صحن‌ها مفروش می‌شود.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.