کاهش ۷۰ درصدی مخاطرات سیل با اجرای طرح فرسایش خاک

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح‌های فرسایش خاک تا ۷۰ درصد آسیب‌های ناشی از سیل و خطرات آن برای خاک را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا صحرایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:فرسایش آبی خاک را با اجرای طرح‌های آبخانداری و آبخیزداری کنترل می‌کنیم.

اوبا بیان اینکه متوسط فرسایس خاک در این استان در هکتار ۱۴ متر مربع است، افزود: با اجرای طرح‌های فرسایش خاک تا ۷۰ درصد آسیب‌های ناشی از سیل و خطرات آن برای خاک را کاهش می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی اجرای طرح‌های آبخیزداری و تدوین سیاست‌ها و راهبرد‌های آبخیزداری را مهم‌ترین وظایف این سازمان دانست وادامه داد: با توجه به اینکه منابع طبیعی زیرساخت توسعه پایدار بوده و همه بخش‌ها در این بستر فعالیت دارند باید به این موضوع توجه ویژه نشان داد.

صحرایی بیان کرد: خراسان رضوی ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۷۰ درصد آن شامل عرصه‌های منابع طبیعی بوده و از این میزان یک میلیون هکتار مساحت جنگل‌ها، ۵.۵ میلیون هکتار بیابانی است، همچنین درصد مساحت این استان نیاز به انجام فعالیت‌های آبخیزداری دارد.

او با بیان اینکه در حوزه فرسایش و سیلاب این استان از استان‌های بحرانی محسوب می‌شود، تصریح کرد: پوشش اقدامات یگان حفاظت خراسان رضوی برای تمام عرصه‎ها بوده که هم اکنون با کمبود امکانات انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های کل ایران با سرعت در حال از دست دادن منابع طبیعی خود است،تاکید کرد: بخش زیادی از این چالش مربوط به عوامل انسانی است، هم اکنون کشور ما دارای بیشترین گونه‌های در حال انقراض بوده و مقام دوم در جهان از نظر فرسایش خاک را به خود اختصاص داده است.

صحرایی با اشاره به شاخص‌های از دست رفتن منابع طبیعی در این استان، اظهار کرد: حفاظت از یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان در قالب قرارداد‌های مشارکتی بر عهده مردم گذاشته شده است.
 
منبع: فارس
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.