امام جمعه شادگان:

ماه محرم فرصتی برای مرور درس‌های عاشورا است

حجت الاسلام و المسلمین صوفی گفت: ماه محرم فرصتی برای مرور درس‌های عاشورا و حفظ شعائر امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم صوفی امام جمعه شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با بیان اینکه ماه محرم فرصتی برای مرور درس‌های عاشورا و حفظ شعائر امام حسین (ع) است، گفت: تاسوعا و عاشورا اوج شور و شعور حسینی است.

او تاسوعا و عاشورای حسینی را اوج شور و شعور حسینی دانست و افزود: باید تلاش کنیم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در عزاداری، این عظمت را به اوج رسانیم.

حجت الاسلام صوفی، قیام امام حسین (ع) را مبارزه حق و باطل دانست و اظهار داشت: عزت خواهی، ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی به عنوان مهم‌ترین درس‌های قیام عاشورا هستند، اگرچه نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امری ضروری است و باید از همه وقایع و اتفاقات روز عاشورا درس بگیریم و در زندگی خود به کار ببریم.

امام جمعه شادگان در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به اینکه یکی از پیام‌های قیام امام حسین (ع) برپایی نماز اول وقت بود، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر شاهد احیای این پیام عاشورا در سطح شهر‌ها و روستا‌ها از سوی هیئت‌های عزاداران حسینی بوده‌ایم.

او درخصوص برپایی اقامه نماز ظهر عاشورا در شادگان بیان داشت: امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا نماز ظهر عاشورا با رعایت نکات بهداشتی به ویژه فاصله اجتماعی در خیابان امام خمینی (ره) اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام صوفی در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به شهادت امام زین العابدین (ع) گفت: امام سجاد (ع) بزرگ‌ترین احیاگر واقعه کربلا است، چراکه ایشان همه حوادث کربلا را دید و با موضع گیری‌های به موقع آن را به درستی تبیین کرد. به همین علت است که قیام عاشورا الگویی برای بشریت امروز است و عشق امام حسین (ع) حرارتی است که در دل خاموش نمی‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.