خسارت به ۶۵ واحد مسکونی در سیلاب اخیر رابر

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: سیل چند روز اخیر در رابر به ۶۵ واحد مسکونی خسارت وارد کرد و ۱۸۸ واحد نیز نیازمند تعمیر هستند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به بارندگی‌های چهار روز گذشته شهرستان رابر و جاری شدن سیل در برخی مناطق این شهرستان گفت: سیل ۵۹ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف رابر خسارت وارد کرد.

او افزود: روستا‌های دیوان دره، اسکر و ندوک بیشترین خسارت را در سیل چهار روز گذشته شهرستان رابر دیدند.

سعیدی با بیان اینکه خسارات سیل چند روز اخیر شهرستان رابر بیشتر در بخش عشایری و کشاورزی بوده است، تصریح کرد: بخش‌های زراعی باغی، تاسیسات، ادوات کشاورزی و منابع آبی، دام، طیور و آبزیان پرورشی و زنبورداری با جاری شدن سیلاب خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان بیان داشت: همچنین بخش‌های زیربنایی مانند راه و معابر روستایی، عشایری و شهری نیز در شهرستان رابر به دلیل جاری شدن سیلاب دچار خسارت شدند.

سعیدی تصریح کرد: سیلاب به شبکه و خطوط انتقال آب شهرستان رابر نیز خساراتی وارد کرد.

او اظهار داشت: در زمینه مسکن نیز ۶۵ واحد مسکونی شهرستان رابر به دلیل جاری شدن سیلاب دچار خسارت شد که نیاز به بازسازی دارد و ۱۸۸ واحد نیز نیازمند تعمیر است.

سعیدی بیان کرد: اقدامات امدادی اولیه  جاری شدن سیلاب در شهرستان رابر انجام و ستاد بحران تشکیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان افزود: همچنین هلال احمر، شهرداری و فرمانداری نیز با اعزام نیرو‌های امدادی و ماشین آلات به منطقه اقدامات امدادی را آغاز کردند.

او گفت: همچنین از امکانات پیمکاران سد شهیدان امیرتیموری نیز در زمینه امداد رسانی به سیل زدگان منطقه رابر استفاده شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.