خسارت‌های سیل به ۵ شهرستان کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان کرمان با اشاره به وقوع سیل در ۵ شهرستان کرمان، از میزان خسارت های سیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید سعیدی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان کرمان گفت: سیل‌های اخیر در ۵ شهرستان کرمان، بیشترین خسارت ها را به راه‌های روستایی و عشایری، بخش‌های عظیمی از مزارع و باغ های کشاورزی، بخش زنبورداری این شهرستان ها، شبکه و خطوط انتقال برق و آب وارد کرده است.

 او افزود: در پی وقوع این سیل ها، تعداد چشم گیری دام در این مناطق تلف شده اند. 

سعیدی با اشاره به اینکه میزان ریالی خسارت های ناشی از سیل در دست بررسی است، بیان کرد: بیشترین خسارت ها به شهر‌های رابر، بافت، ساردوئیه جیرفت، راین و ارزوئیه وارد شده است. 

او تصریح کرد: تمامی راه‌های اصلی و فرعی این شهر‌ها باز؛ ولی تردد در روستا‌ها و عشایر به دلیل آبگرفتگی و جمع شدن گل ولای در معابر و تخریب مسیر‌های خاکی به سختی انجام می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان کرمان بیان کرد: پس از رخ دادن این اتفاق، بدون فوت وقت نیرو‌های هلال احمر، فرمانداری ها، راهداری و شرکت توزیع برق، اقدامات اولیه را  به منظور امدادرسانی و ارائه خدمات به مردم این مناطق انجام دادند.

او با اشاره به اینکه سیل بیشترین آسیب  را به شهر رابر وارد کرده است، گفت: خسارت های ۱۰ تا ۱۵ درصدی برای واحد‌های مسکونی، ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی برای راه‌های روستایی و عشایری و ۵۰ درصدی در بخش کشاورزی ارزیابی می شود. 

سعیدی به همشهریان توصیه کرد: به اخطار‌های مرکز هواشناسی و اطلاعیه‌های صداو سیما توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار