اخاذی از دختران جوان با ترفند "مُدلینگ" / کشف ۱۴۹ کیلو تریاک در داراب

مهم‌ترین حوادث ۱۱ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث روز سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۴۹ کیلو تریاک در داراب

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس از کشف ۱۴۹ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک خودرو پژو ۴۰۵ در شهرستان داراب خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در گردنه "گدار پنبه" به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مظنون و دستور ایست دادند که راننده اقدام به فرار کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، در نهایت خودرو متوقف و در بازرسی از آن ۱۴۹ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سارق پراید در دام پلیس سپیدان

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از دستگیری یک سارق و کشف خودرو پراید مسروقه در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار بیان کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر تردد خودرو پراید سرقتی در محدوده شهرستان سپیدان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی محل تردد این خودرو مسروقه را شناسایی و ضمن توقیف آن، سارق را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این خودرو دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز است.

سرهنگ فداکار گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری ۵۰ خرده فروش مواد مخدر در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از تشدید اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری ۵۰ خرده فروش مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: طرح پاکسازی مناطق آلوده با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی با دستور کار برخورد با فروشندگان موادمخدر طی یک ماه گذشته، در سطح شهرستان اجرایی شد.

او افزود: در این طرح ماموران انتظامی با شناسایی منازل خرده فروشان مواد مخدر در نقاط آلوده سطح شهرستان و در عملیاتی منسجم و ضربتی ۵۰ خرده فروش مواد مخدر را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، ۱۰۱ کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با تقدیر از تعامل و همراهی مردم در اجرای طرح‌های انتظامی، بیان کرد: موفقیت پلیس در اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی حاصل همکاری صمیمانه مردم فهیم شهرستان است و انشاء الله با این تعامل سازنده در آینده شاهد پاک شدن همه محله‌های جرم خیز از وجود افراد هنجارشکن خواهیم بود.

توقیف خودرو حامل ماسک قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف ۴۹ هزار و ۸۵۰ عدد ماسک قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داوود امجدی گفت: در راستای مقابله با قاچاق کالا‌های سلامت محور با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح استان، ماموران پاسگاه انتظامی "هرمود عباسی" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو سمند مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۴۹ هزار و ۸۵۰ عدد ماسک قاچاق کشف شد، اظهار داشت: ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است که در این رابطه یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

۱۶ رأس احشام مسروقه در فیروزآباد 

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۱۶ رأس احشام مسروقه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: پس از تحقیقات فنی و تخصصی، ۲ سارق شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه توسط مأموران انتظامی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: دراین راستا، ۱۶ رأس احشام مسروقه از مخفیگاه این سارقان کشف و تحویل مالباختگان شد.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه متهمان تحویل مرجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، اظهار داشت: وظیفه نیروی انتظامی ایجاد آرامش و امنیت برای مردم است و در این راستا از شهروندان تقاضا داریم با نصب دوربین مداربسته برای محل‌های نگهداری احشام سارقان را در انجام عمل مجرمانه خود ناکام گذارند.

اخاذی از دختران جوان با ترفند "مُدلینگ"

ئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری مردی ۲۱ ساله که در فضای مجازی ضمن ایجاد صفحه اینستاگرامی با عنوان مدلینگ اقدام به اخاذی از دختران جوان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پی رصد و گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا شهرستان "فسا" در فضای مجازی، مشخص شد شخصی به هویت نامعلوم در شبکه‌های اجتماعی با ایجاد صفحه اینستاگرامی با عنوان مدلینگ اقدام به انتشار تصاویر بانوان در فضای مجازی می‌نماید که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم در شهرستان فسا مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد، گفت: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته شده و با سوءاستفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود.

او با بیان این‌که برخی افراد تمایل دارند که مورد توجه دیگران قرار بگیرند، افزود: سودجویان و کلاهبرداران از طعمه‌های خود می‌خواهند که تن به خواسته‌های شیطانی آن‌ها داده و اگر این کار را انجام ندهند، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی طعمه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه انتشار تصاویر دیگران بدون اجازه آن‌ها در فضای مجازی برابر قانون جرم بوده و دارای مجازات است، افزود: شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام نمایند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از کشف یک محموله قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی اظهار داشت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی شهرستان کوه چنار در ایست و بازرسی مقطعی در محور بندر عسلویه – اصفهان، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این اتوبوس، ۴ دستگاه ماشین لباسشویی و ظرفشویی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار در پایان بیان کرد: قاچاق کالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی و افزایش مشاغل کاذب در جامعه محسوب می‌شود که باید با آگاهی بخشی به مردم و مبارزه هدفمند با این پدیده قبیح اجتماعی قدم‌های مفید و موثری در جهت کاهش اثرات منفی آن در جامعه و حمایت از تولید کنندگان داخلی برداریم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.