صنایع روستادوست با ایده‌های دانش‌بنیانی همراه می‌شود

کمیته امداد امام خمینی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برگزاری «رویداد ملی صنایع روستادوست»، زمینه توسعه اشتغال در مناطق روستایی را فراهم می‌کنند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سال‌هاست که مهاجرت روستاییان به شهر‌های بزرگ، به یکی از اتفاقات تلخ کشور تبدیل شده است. زمین‌های کشاورزی که فروخته می‌شوند و روستاییانی که بار سفر می‌بندند و برای داشتن زندگی بهتر و درآمدی بیشتر روانه شهر‌ها می‌شوند. این مهاجرت‌ها نتیجه نبود اشتغال و حمایت‌های مادی از روستاییان است.

حل این معضل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی راه‌کار‌های گوناگونی دارد که شاید یکی از آن‌ها بهره بردن از ایده‌های خلاق و نوآورانه‌ای باشد که بتواند مسیری درست برای نگه‌داشتن یا بازگرداندن روستاییان در مناطق بومی باشد.


بیشتر بخوانید


«رویداد ملی صنایع روستادوست» بهانه‌ای شد تا از فرصت‌های جدید و نوآورانه اشتغال در مناطق روستایی شناسایی شود. دانش‌بنیان‌ها، مخترعان، صاحبان ایده، صنعتگران و کارآفرینان هم دعوت هستند تا با شرکت در این رویداد، ایده‌های خود را عرضه کنند. علاقه‌مندان تا ۲۵ مهر فرصت دارند در این رویداد فناورانه ثبت نام کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار