تولید ۴۵ هزار تن محصولات لبنی و پروتئینی توسط عشایر کوچرو چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره بهسازی امور تولید امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: عشایر کوچرو استان، ۴۵ هزار تن محصولات لبنی و پروتئینی تولید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شیرزاد کرمی رئیس اداره بهسازی امور تولید امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: امسال عشایر کوچرو در مناطق ییلاقی این استان، افزون بر ۴۵ هزا ر تن محصولات لبنی و پروتئینی تولید کردند.

او میزان تولید شیر و لبنیات عشایر در زمان استقرار در مناطق ییلاقی استان در سال ۹۹ را ۳۴ هزار تن برآورد کرد و افزود: در همین مدت نیز بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن محصول گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف کرده اند.


بیشتر بخوانید


کرمی اضافه کرد: عشایر کوچرو این استان در فصول بهار و تابستان امسال در مناطق ییلاقی این استان افزون بر یک هزار تن محصول پشم گوسفند، بیش از ۷ هزار و ۳۵۷ متر مربع صنایع تبدبلی خودمصرفی نیز تولید کردند.

او، سیاه چادر‌های هر یک از عشایر استان را یک کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی اعلام و اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد از ۱۴ هزارو ۶۵۷ خانوار جمعیت عشایری استان در تولید صنایع دستی گلیم، جاجیم، چوقا و چادر و سبد بافی سهیم هستند.

کرمی، از تولید بیش از ۱۰ هزار متر مربع محصولات صنایع دستی فرش و زیرانداز در نیمه نخست امسال توسط عشایر استان یادآور شد و گفت: در این مدت عشایر استان ۱۱ هزار مورد محصولات صنایع دستی غیر دار شامل کلا، دستکش و عروسک اسباب بازی تولید و به بازار مصرف عرضه کردند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار