سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی؛

تقاضا برای انجام سفر و برگزاری تور‌های گردشگری با رعایت توصیه‌های بهداشتی

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: اگر قرار نیست به بخش گردشگری تسهیلاتی داده شود، مجوز انجام سفر و برگزاری تور‌های گردشگری با رعایت توصیه‌های بهداشتی صادر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مجید فرقانی سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با وجود تعطیلی شش ماهه دفاتر مسافرتی و دیگر تاسیسات گردشگری، دولت تصمیمی جدی در این خصوص نگرفته است؛ برای تمام مشاغل دیگر با رعایت توصیه های بهداشتی برنامه‌هایی را اعلام کرده، اما متاسفانه به لغو برنامه‌هایی در حوزه سفر پرداخته است.

او افزود: با توجه به برنامه لغو سفرها، هزینه کارمندان در این حوزه، اتوبوس‌های بین شهری، راهنمایان گردشگری را چه کسی قرار است پرداخت کند؟ ضمن این که قرار بود تسهیلات مالی به کارگزاران این بخش تعلق گیرد که این مورد نیز تا امروز به هیچ دفتر مسافرتی پرداختی نشده و تنها در حد حرف باقی مانده است.

سخن‌گوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: از یک طرف محدودیت‌هایی برای سفر‌های داخل و خارج استان در نظر گرفته و اعمال شده است و از طرف دیگر به دلیل بیماری کرونا سفر‌های بین‌المللی نیز تعطیل است و عملا دفاتر مسافرتی فلج شده‌اند، در حقیقت بیش از ۹۰ درصد دفاتر خدمات مسافرتی به حالت ورشکستگی رسیده‌اند و هیچ امیدی به آینده ندارند.

بیشتر بخوانید


فرقانی بیان کرد: با توجه به این موضوع، خواسته ما این است که دولت برای این مهم راه حلی پیشنهاد کند و تدبیری بیندیشد. اگر قرار به کمک است، با ارائه تسهیلات بانکی کمکی به فعالان این حوزه صورت گیرد، در غیر این صورت اجازه دهند برنامه‌های سفر‌ها با دستورالعمل‌های خاص انجام شود، تمامی کارمندان این حوزه بیکار شده اند و دیگر هیچ امیدی وجود ندارد که تا سال آینده بتوان نیرو‌های آموزش دیده در این حوزه را دوباره جذب کرد.

او تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز که وعده‌هایی برای تخفیف‌های بیمه‌ای داده بود، تاکنون اقدامی نکرده است و در حال حاضر ما فعالان حوزه گردشگری در مخمصه‌ای بزرگ قرار گرفته‌ایم، البته در دیگر نقاط جهان از جمله ایتالیا، فرانسه و کشور‌های دیگر، سفر‌ها با رعایت توصیه‌های بهداشتی آغاز شده است و همزیستی مسالمت‌آمیز با کرونا را در پیش گرفته‌اند؛ به هر حال نمی‌توان تا ابد منتظر ماند و به بهانه تمام شدن این بیماری سفر‌ها را به تعویق انداخت.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.