رئیس‌جمهور فرانسه: در شرایطی چالش‌برانگیز، برای حمایت از عراق آمدم

امانوئل مکرون که هم‌اکنون در بغداد حضور دارد، در اظهاراتی بر حمایت از عراق در شرایط کنونی تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسکای نیوز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که امروز به بغداد، پایتخت، عراق سفر کرده، در سخنانی بر حمایت خود از عراق در شرایط کنونی تأکید کرد.

مکرون گفت: من در شرایطی که چالش برانگیز است، برای حمایت از عراق آمده ام.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه گفت: برای تضمین حاکمیت عراق در تمامی ابعاد امنیتی و اقتصادی در داخل و منطقه چالش‌ها فراوان است. او همچنین گفت: ثبات منطقه‌ای در محک آزمایش قرار دارد. ما به جنگ برای شکست نهایی تروریسم ادامه می‌دهیم.

همچنین رسانه‌های عراقی از آغاز نشست سران قوای سه گانه عراق با امانوئل مکرون در بغداد خبر دادند.

طبق این گزارش‌ها، کاخ ریاست‌جمهوری بغداد در حال حاضر میزبان نشست مشترک رئیس‌جمهور فرانسه با برهم صالح، رئیس جمهور، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق است.

مکرون پیش از ترک خاک لبنان و سفر به بغداد نیز از ارائه طرحی با پشتیبانی سازمان ملل برای حمایت از تلاش‌های نخست وزیر عراق خبر داد بود. او پیش از ترک بیروت گفته بود: من برای بررسی موضوع بازگشت تروریست‌های فرانسوی به بغداد خواهم رفت. ما اقدام به تقویت مبادلات فنی با عراق خواهیم کرد.

مکرون پیش از عزیمت به عراق، در جریان دومین سفر خود، ظرف یک ماه گذشته به لبنان نیز گفته بود: ما وظیفه‌ای نداریم که در لبنان دولت تشکیل دهیم و این امر، وظیفه گروه‌های سیاسی این کشور است. ما هرگز چک سفید امضا به طرف لبنانی نخواهیم داد. طرف‌های سیاسی در لبنان باید به تعهدات خود عمل کنند و در آن صورت ما نیز به وعده‌های خود پایبند خواهیم بود.

رئیس جمهور فرانسه خاطر نشان کرد: نقشه راهی که ترسیم شده است، شامل اصلاحات در نظام بانکی و بانک مرکزی لبنان می‌شود. جامعه جهانی وعده داده است با ارائه کمک‌های مالی از روند اصلاحات در لبنان حمایت کند. با این حال، اگر طرف‌های لبنانی به وعده‌های خود عمل نکنند، تبعات آن را خواهند دید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار