معاون استاندار خراسان رضوی:

۷۰ هکتار از بافت فرسوده مشهد به هشت بهشت قرآن و عترت تبدیل می شود

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح هشت بهشت قرآن و عترت، هفتاد هکتار از بافت فرسوده مشهد به مکانی منحصر به فرد و زیبا تبدیل می شود و نمادی از تمدن انقلاب اسلامی در شأن پایتخت معنوی ایران را رقم خواهد زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد صادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در حاشیه این جلسه با تشریح ابعاد گوناگون طرح هشت بهشت قرآن و عترت، گفت: ایده اولین نماشهر دائمی قرآن و عترت توسط شرکت هشت بهشت تحت عنوان طرح «هشت بهشت قرآن و عترت» طراحی و تهیه شده است.

او افزود: این طرح عمرانی، اقتصادی و فرهنگی شامل سرزمین انبیاء، بوستان قرآنی، جاده ولایت و هشت بهشت قرآن بعنوان بخش‌هایی از مجموعه بزرگ فرهنگی، اقامتی در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در این الگو، ضمن تبدیل هفتاد هکتار از بافت فرسوده به مکانی منحصر به فرد و زیبا، نمادی از تمدن انقلاب اسلامی و در شأن پایتخت معنوی ایران به جهان قابل عرضه است.

براتی بیان کرد: طرح مذکور که با مشورت و همت جمعی از روحانیان و محققان حوزوی و متخصصان متعهد در رشته‌های مختلف طراحی شده است، ضمن ارائه تصویری مناسب از مکتب تشیع به جهانیان، می‌تواند زیرساخت‌های مناسبی همچون رفع مشکلات ترافیکی، اقامت مناسب، زیارت با معرفت و شناخت امام رضا (ع) و غنی‌سازی اوقات فراغت را برای زائران و مسافران در شهر مقدس مشهد ایجاد نماید.

او تصریح کرد: اشتغال و کار آفرینی، ایجاد نماد معماری و تمدن نوین ایرانی اسلامی، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، گسترش فرهنگ اهل بیت (ع)  از سایر اهداف این طرح است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد جلسات کارشناسی بیشتری با مدیران مربوطه و کارشناسان این امر برگزار تا تمامی ابعاد و جوانب اجرای طرح بررسی شود.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.