همه چیز درباره تشکیل کلاس مدارس خراسان جنوبی در سه وضعیت قرمز، زرد و سفید

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ۱۵ شهریور، سال تحصیلی جدید در مناطق مختلف استان به دو صورت حضوری و مجازی آغاز می‌شود.

واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز خواهد شد.

او افزود : بازگشایی مدارس در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز خواهد بود به گونه‌ای که در وضعیت سفید، دانش آموزان به صورت حضوری سرکلاس خواهند رفت و در وضعیت زرد، کلاس‌های پرجمعیت به گروه‌های مختلف تقسیم خواهند شد و به صورت روز درمیان به مدرسه خواهند رفت و در کلاس‌های با جمعیت کم، کلاس‌ها به روال عادی و به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:طبق دستوالعمل‌های ابلاغی، در وضعیت قرمز کلاس‌ها به صورت مجازی در بستر شبکه شاد خواهد بود و علاوه بر آن از درسنامه‌ها، محتوا‌های آموزشی و آموزش‌های تلویزیونی استفاده خواهد شد.


بیشتر بخوانید


واقعی در خصوص فعالیت مدارس شبانه روزی گفت : در مدارسی که ظرفیت کلاس‌ها و خوابگاه‌های آن‌ها بیشتر از تعداد دانش آموزان است، از ظرفیت مازاد برای آموزش حضوری استفاده خواهد شد و در مدارس با ظرفیت کم، دانش آموزان به گروه‌هایی تقسیم خواهند شد و به صورت هفته در میان در کلاس‌ها حاضر خواهند شد. او با اشاره به اقامه نماز در مدارس گفت: در زمان آموزش حضوری، همزمان با فرا رسیدن هنگام اذان، کلاس‌ها متوقف خواهند شد و دانش آموزان نماز را اقامه خواهند کرد و در آموزش مجازی نیز، کلاس‌ها در وقت نماز تعطیل و دانش آموزان و معلمان اقامه نماز خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در مرداد ماه، بیش از یک میلیارد تومان اعتبار به منظور تهیه مواد ضدعفونی کننده به مدارس استان اختصاص یافت و مبلغ دیگری نیز با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش به مدارس تزریق خواهد شد.

شاد جدید، امید دهنده به آموزش مجازی

واقعی در خصوص اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی در استان، تعدادی از مدارس استان در اردیبهشت ماه به این شبکه متصل شدند و تعداد دیگری نیز که بیشتر در مناطق روستایی قرار دارند، تا پایان شهریور ماه متصل به شبکه ملی اطلاعات خواهند شد.

او با اشاره به اینکه همچنان پیگیری‌ها در سطح ملی برای رایگان شدن شبکه شاد ادامه دارد، اظهار کرد: معلم میتوانند با حضور در مدارس، از اینترنت رایگان مدارس برای تدریس استفاده کند.

واقعی گفت: برای دروسی که والدین توانایی تفهیم آن را به فرزند خود ندارند، محتوا‌هایی شامل ویدئو‌های آموزشی آماده شده است و برای مناطق محروم نیز درس نامه‌ها بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه امکانات خوبی در شبکه شاد اضافه شده است، به معلمین، والدین و دانش آموزان این اطمینان را می‌دهیم تا با کمترین مشکل آموزش مجازی را دنبال کنند.

واقعی گفت: والدین دانش آموزان می‌بایست مراقبت‌های لازم را در زمینه استفاده از فضای مجازی پس از اتمام کلاس‌ها انجام دهند تا مشکلات احتمالی به وجود نیاید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.