سازمان ملل: کرونا، تحصیل کودکان را به خطر می‌اندازد

کمیساریای عالی پناهجویان ملل متحد روز پنجشنبه پیش‌بینی کرد شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان تحصیل کودکان را با خطر مواجه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فیلیپو گراندی» کمیساریای عالی پناهجویان ملل متحد روز پنجشنبه پیش‌بینی کرد در صورت عدم اتخاذ تدابیر فوری از سوی جامعه بین‌الملل برای مقابله با تاثیرات فاجعه‌بار کووید-۱۹ بر آموزش پناهندگان، توانایی میلیون‌ها پناهجوی جوان که در برخی جوامع آسیب‌پذیر جهان زندگی می‌کنند بیش از پیش در معرض خطر قرار می‌گیرد.

فیلیپو گراندی گفت: بعد از همه چیز‌هایی که این افراد متحمل شدند، حالا ما نمی‌توانیم با محروم کردن آن‌ها از تحصیلات آینده را هم از آن‌ها بگیریم.

کمیساریای عالی پناهجویان ملل متحد نگران است که پس از همه گیری کرونا خطر ترک تحصیل کودکان پناهجو افزایش یابد، زیرا بسیاری از آن‌ها به دلیل تعطیلی مدارس، مشکل در پرداخت هزینه تحصیل، لباس مدرسه و کتاب‌های درسی، عدم دسترسی به فناوری یا اجبار برای کار کردن به منظور تامین هزینه‌های خانواده قادر نخواهند بود تحصیل را از سربگیرند.

سازمان ملل متحد به ویژه نگران تحصیل دختران پناهجو است، زیرا پیش از این هم دختران کمتر از پسران تحصیل می‌کردند و کمتر از نیمی از دختران در مقایسه با پسران تحصیل را در دوره متوسطه ادامه می‌دادند.

بنابر اعلام کمیساریای عالی پناهجویان ملل متحد در کشور‌هایی که میزان تحصیل دختران پناهنده در دوره متوسطه کمتر از ۱۰ درصد بود، حالا همه دختران جوان در معرض خطر ترک تحصیل همیشگی هستند.

این آمار از گزارش‌های جمع آوری شده از دوازده کشوری به دست آمده است که پذیرای بیش از نیمی از کودکان آواره جهان هستند. در حالی که میزان ثبت نام پناهجویان در آموزش ابتدایی ۷۷ درصد است تنها ۳۱ درصد آن‌ها در دوره متوسطه ثبت نام می‌کنند. در نهایت نیز تنها ۳ درصد جوانان پناهجو تحصیلات تکمیلی را ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
چه تهدیدی؟
خب سایر کشورها هم از ایران یاد بگیرن مدارس رو باز کنن.
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
#ساعت به وقت دلتنگی حاج قاسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
واکسن آنفولانزا را به شهرهای سردسیر توزیع کنید. الان شهر ما از 15 شهریور رسما دیگه هوا سرد میشود. یک دانه واکسن پیدا نمی شود
آخرین اخبار