سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومانی در حوزه اقامتگاه‌های بوم گردی خراسان جنوبی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود در حوزه احداث اقامتگاه‌های بوم گردی حدود ۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شود.

رمضانی مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت : با توجه به رکود مطلق و آمار‌های منفی که از ابتدای امسال در حوزه گردشگری اتفاق افتاده است حدود ۲۵ مجوز در زمینه اقامتگاه‌های بوم گردی صادر شده است.

او افزود: این مجوز‌ها برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در مناطق روستایی و بافت‌های تاریخی روستا‌های استان صادر شده است.

رمضانی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در این حوزه برای ۷۵ نفر شغل ایجاد شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: در وضعیت فعلی تنها اقامتگاه‌های بوم گردی فعال هستند که به دلیل کوتاه بودن بازه زمانی بهره برداری استقبال بیشتری نسبت به سایر طرح‌های گردشگری از آن صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: در سطح استان ۶ هتل در حال احداث است که به دلیل مسائل مالی و عدم تامین منابع از پیشرفت خوبی برخوردار نیست.

رمضانی اظهار کرد: هتل ۴ ستاره میغات طبس یکی از هتل‌های در دست احداث است که متاسفانه ۲ سال است که از پیشرفت مطلوبی برخوردار نیست.

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه‌های حوزه گردشگری در خراسان جنوبی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای پارسال تا کنون حدود ۷۲ صدور مجوز با میزان سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومان برای احداث پروژه‌های گردشگری استان پیش بینی شده است.

او افزود: اشتغال پیش بینی شده در این پروژه‌ها ۸۰۰ نفر است که به دلیل عدم منابع و حمایت‌های لازم پیشرفت فیزیکی متوسطی داشته است.

رمضانی ادامه داد: سخت گیری بیش از حد بانک‌ها و ناشناخته بودن این صنعت از چالش‌ها و موانع پیشرفت طرح‌های حوزه گردشگری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار