آمریکا: کره شمالی برای انجام یک آزمایش موشکی آماده می‌شود

یک مرکز مطالعات استراتژیک در آمریکا با انتشار تصاویر ماهواره‌ای، از احتمال پرتاب موشکی بالستیک از سوی کره شمالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا با استناد به تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد کره شمالی احتمالا در حال تدارک پرتاب موشک زیردریایی است.

مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی آمریکا با انتشار تصاویر از یک کارخانه کشتی سازی در کره شمالی در گزارشی فعالیت‌های اخیر در این کارخانه را آماده سازی آزمایش یک زیردریایی برای پرتاب موشک بالستیک ارزیابی کرد. بنا به اعلام این مرکز آمریکایی، این تصاویر ماهواره‌ای سطحی از فعالیت‌ها را در این کارخانه نشان می‌دهد که می‌تواند زمینه ساز پرتاب موشک از یک زیردریایی باشد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تازگی در گزارش سالانه خود، فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی را به عنوان «عامل نگرانی جدی» معرفی کرد. در گزارش این آژانس آمده است: «ادامه برنامه هسته‌ای کره‌شمالی نقض آشکار قطعنامه‌های مرتبط با شورای امنیت سازمان ملل بوده و بسیار تاسف‌برانگیز است.»

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا نیز همزمان در بیانیه‌ای اسامی نهاد‌های مهم و «تکنیک‌های فریبکارانه» کره شمالی به منظور خرید و تهیه (موشک‌های بالستیک) برای برنامه موشکی خود و نمایی کلی از مقررات مربوطه تحت قوانین آمریکا، از جمله تحریم مسئولان ذیربط فعالیت‌های گسترش سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی و منابع مربوطه را ارائه کرد.

در اکتبر سال ۲۰۱۹ کره شمالی در راستای مهار تهدیدات خارجی و افزایش توانمندی دفاعی خود اقدام به آزمایش یک موشک بالستیک زیردریایی کرد. از زمان آغاز مذاکرات به بن رسیده واشنگتن-پیونگ یانگ در موضوع برنامه کنترل تسلیحات هسته ای، این مهمترین اقدام موشکی کره شمالی ارزیابی شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار