طی هفت سال گذشته صورت گرفت؛

آموزش ۶ هزار بی سواد در مناطق عشایری کرمان

رئیس آموزش و پرورش عشایری کرمان گفت: طی هفت سال گذشته، ۶ هزار بی سواد در مناطق عشایری استان شناسایی و با کمک راهبران آموزشی و تربیتی تحت آموزش قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، منوچهر امیر تیموری، رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان همزمان با بازگشایی مدارس از جذب صددرصدی نوآموزان پیش دبستانی در مناطق عشایری استان کرمان خبر داد و گفت: باز نماندن حتی یک دانش آموز از چرخه آموزش از مهم‌ترین اولویت‌های آموزش و پرورش عشایری است.

او افزود: هم اکنون می‌توانیم بگوییم آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با جذب ۱۰۰ درصدی نوآموزان پیش دبستانی و انجام طرح سنجش ثابت و سیار دانش آموزان تا ۱۰۰ درصد در مناطق عشایری، موجب کاهش محسوس و به حداقل رساندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این استان شده است.

امیرتیموری بیان کرد: طی هفت سال گذشته ۶ هزار بی سواد و مانده از تحصیل در مناطق عشایری استان شناسایی و با کمک راهبران آموزشی و تربیتی تحت آموزش قرار گرفته اند که این اقدام فاخر فرهنگی را می‌توان به عنوان یکی از دستاورد‌های دولت برشمرد. 

او با اشاره به اهمیت موضوع درآمدزایی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش عشایری در دولت تدبیر و امید با ورود به بحث درآمدزایی با راه اندازی دو مرکز رفاهی، یک آشپزخانه و ساخت سه باب مغازه شروع فصل جدیدی در تامین هزینه‌های مورد نیاز آموزش گشوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با بیان اهمیت بهداشت سرویس‌های بهداشتی در مدارس بیان داشت: ما در گذشته با مشکل نبود یا مناسبت نبودن سرویس بهداشتی در مدارس عشایری روبرو بودیم که با تصمیم جهادی و با همکاری خیران و سایر ارگان ها، ساخت و تعمیر سرویس‌های بهداشتی را آغاز کرده ایم و گام موثری در بهسازی وضعیت بهداشتی مدارس عشایری برداشته ایم.

او فعالیت جهادی و شبانه روزی کارکنان آموزش و پرورش عشایری در مناطق سخت گذر این استان و رویکرد و حمایت جدی دولت نسبت به مناطق محروم و دور افتاده را باعث ارتقای جایگاه این اداره در سطح کشور و استان عنوان کرد. 

امیرتیموری افزود: در بحث ابتکارات، آموزش و پرورش عشایری استان کرمان طرح‌های مفید و کاربردی داشته که می‌توان به طرح کچ، یعنی کتابخانه چمدانی که از طریق پیگیری راهبران آموزشی و تربیتی انجام شده، اجرای طرح‌های جم، فناوری سیار، کانون سیار و طرح شامع، یعنی: شناسایی استعداد مناطق محروم و عشایری و بورسیه کردن ۳۲ دانش آموز مستعد و محروم و ارائه خدمات سه گانه به این دانش آموزان در قالب یک بسته خدماتی، شامل خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و مالی و راه اندازی کلاس‌های مهارت آموزی با امضای تفاهم نامه در ۴۲ مرکز شبانه روزی عشایری استان کرمان اشاره کرد.

او رویکرد محرومیت زدایی دولت تدبیر و امید طی چند سال اخیر را موجب تقویت زیرساخت‌ها و نشاط آفرینی فضای آموزشی مدارس مناطق عشایری استان  کرمان عنوان کرد و افزود: امروز نتایج این رویکرد مثبت را در شرایط کنونی کرونایی به خوبی شاهدیم به طوری که آموزش و پرورش عشایری استان کرمان بحث آموزش و تحصیل عشایر را با بیش از ۵۰۰ مدرسه و ۱۲ هزار دانش آموز در ۱۷ شهرستان به وسعت ۱۰۸ هزار کیلومترمربع در دوران کرونا به خوبی دنبال کرده است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.