با اعلام استاندار مرکزی؛

مدارس استان مرکزی حضوری شد

با وجود اینکه پیش از این مدارس استان مرکزی غیر حضوری اعلام شده بود، اما از امروز دانش آموزان در مدرسه حضور می‌یابند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با وجود اینکه پیش از این استاندار مرکزی اعلام کرده بود مدارس سراسر استان مرکزی تا پایان شهریور غیر حضوری خواهند بود، اما او اعلام کرد از یکشنبه ۱۶ شهریور دانش آموزان در مدرسه حضور می‌یابند.

 سید علی آقازاده استاندار مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   گفت: مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از یکشنبه ۱۶ شهریور مدارس باز و دانش آموزان استان مرکزی در شهر و روستا به صورت حضوری در کلاس درس حاضر خواهند شد.

آقازاده افزود: با بیان اینکه این یک تجربه جدید است که اولین بار است روی می‌دهد افزود: طبق مصوبه کمیته پدافند زیستی استان مرکزی مقرر شده بود مدارس استان مرکزی تا پایان شهریور غیر حضوری باشند، اما این مصوبه اصلاح شد و مدارس استان حضوری خواهند بود.

او اضافه کرد: بعد از اینکه آموزش و پرورش استان مرکزی برای برگزاری کلاس‌های حضوری درس با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی اعلام آمادگی کرد و بازدیدی که از چند واحد آموزشی استان داشتیم مشخص شد آموزش و پرورش تمام امکانات خود را برای رعایت دستورالعمل‌های بهداستی و ضدعفونی مکان‌های آموزشی انجام داده و مقرر شد به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از یکشنبه ۱۶ شهریور دانش آموزان در مدرسه حضور یابند.

استاندار مرکزی بیان کرد: به خانواده‌ها این قول را میدهم که بازگشایی مدارس با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام خواهد شد و آموزش و پروش استان هم متعهد شده تمام ضوابط و مقررات بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کند و در صورت مشاهده هر گونه کوتاهی و سستی با آن برخود قانونی می‌شود و تصمیمی که ئگرفته شده تغییر خواهد کرد.

 فعالیت حضوری مدارس استان مرکزی با تصمیم مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا

او ادامه داد: طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، استان مرکزی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا است، اما مطابق مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و نظرات رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش مقرر شد مدارس با حضور دانش آموزان تشکیل شود و ما هم در استان مرکزی از این تصمیم پیروی کرده و مصوبه روز پنج شنبه را اصلاح کردیم.

آقازاده تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته شیوه نامه فعالیت حضوری مدارس از طریق اداره کل آموزش وپرورش استان تهیه و در اختیار رسانه‌ها برای اطلاع عموم قرار گرفته است.

شیوه نامه فعالیت حضوری مدارس استان مرکزی

از یکشنبه ۱۶ شهریورماه کلیه فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در تمام مدارس شهری و روستایی ساوه و استان مرکزی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

اولیای  محترم جهت اطلاع از ساعت و نحوه حضور دانش آموزان خود با آموزشگاه مربوطه تماس حاصل نمایند.

شروع کار مدارس در تایم صبح از ساعت ٨ صبح لغایت ۱۰:۱۵ و در تایم بعدازظهر ساعت ١٣ لغایت ۱۵:۱۵ است؛ هر زنگ در دوره ابتدایی ۲۵ دقیقه در پایه اول و ٣٠ دقیقه در سایر پایه‌ها و در دوره متوسطه ۳۵ دقیقه لحاظ می‌گردد.

موارد فوق به عنوان چارچوب‌های کلی برنامه ریزی اموزشی بوده و تصمیم گیری در خصوص چگونگی ساعات کلاس‌های درس و زنگ‌هایی تفریح با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی بر عهده شورای مدرسه خواهد بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.