وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی بار دیگر تاکید کرد تل‌آویو با فروش هرگونه سلاح پیشرفته آمریکایی به امارات متحده عربی مخالف است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه اینترنتی رأی الیوم، ایلی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، گفت این رژیم با فروش جنگنده‌های «اف ۳۵» و سایر سلاح‌های پیشرفته به امارات به شدت مخالفت خواهد کرد.

او گفت: ما با آن مخالفیم و درباره هرگونه قرار داد فروش (سلاح) موافقت نخواهیم کرد. و در جهت مخالفت با فروش هر نوع سلاح به امارات تلاش خواهیم کرد، چون فروش این نوع سلاح‌ها از جمله جنگنده‌های اف ۳۵ به برتری نظامی اسرائیل ضربه می‌زند.

این وزیر صهیونیست در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که رسانه‌ها از آمادگی و تدارک رژیم صهیونیستی و امارات برای شرکت در مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان طرفین در واشنگتن در ۱۰ روز آینده خبر دادند.

کوهن سخنان بنیامین نتانیاهو درباره فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات را تأیید و اعلام کرد در نشست‌های هیئت دولت شرکت کردم و امروز با نخست وزیر گفتگو کردم و وی قاطعانه گفت هیچ گونه توافقی در این زمینه وجود ندارد.

بنیامین نتانیاهو پیش از این گزارش روزنامه نیویورک تایمز را مبنی بر اینکه وی به صورت محرمانه با مجهز کردن امارات به جنگنده‌های پیشرفته اف ۳۵ موافقت کرده است، تکذیب کرده بود. نتانیاهو آشکارا مخالفت خود را در این زمینه بیان کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار