چگونه می‌توان از سامانه دوچرخه‌های اشتراکی مشهد استفاده کرد؟

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهروندان با داشتن نرم‌افزار «شهرمن» و حداقل‌شارژ مورد‌نیاز می‌توانند از این دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مسعود ریاضی رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولین نیم‌ساعت استفاده از دوچرخه اشتراکی، رایگان است. شهروندان می‌توانند به‌وسیله نرم‌افزار شهرمن قفل دوچرخه را بازکرده و از آن استفاده کنند. بعد از استفاده باتوجه به زمان مصرف، مبلغ از کیف پول شهروند در نرم‌افزار شهرمن کسر می‌شود. شهروندان در هرمکانی که کارشان با دوچرخه تمام شود، می‌توانند آن را به ایستگاه‌های مشخص آن منطقه تحویل دهند.

او افزود: در ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی نسل ۴، اپراتوری برای تحویل دوچرخه وجود ندارد. تنها در سطح شهر رک (دوچرخه‌بند) نصب می‌شود. شهروند بعد از استفاده از دوچرخه آن را در رک می‌گذارد و تگ قفل آن را می‌بندد. برای استفاده مجدد نیز قفل را با نرم‌افزار اسکن کرده و آن را باز می‌کند.

بیشتر بخوانید


رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر ادامه داد: در طرح دوچرخه‌های اشتراکی ۳۰ هزار تومان ودیعه برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده و ۲۰ هزارتومان دیگر نیز حق بیمه سالیانه ورزشی است. هر شهروندی که می‌خواهد از دوچرخه اشتراکی استفاده کند، باید بیمه ورزشی داشته باشد.

ریاضی بیان کرد: برای هر نیم ساعت استفاده از دوچرخه، هزار تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: راه‌اندازی اسکوتر و دوچرخه برقی هنوز قطعی نیست. اسکوتر و دوچرخه برقی ملزوماتی دارد که باید با پلیس راهنمایی و رانندگی هماهنگ شود. در فاز ابتدایی اسکوتر و دوچرخه برقی اشتراکی، حدود ۲۰۰ دستگاه به چرخه اشتراک خواهد آمد. برای هر نیم ساعت استفاده از اسکوتر، ۳ هزار تومان و برای دوچرخه برقی ۴ هزار تومان تعرفه در نظر گرفته شده است. در دوچرخه، اسکوتر و دوچرخه برقی اشتراکی، برای هر ۴ نیم‌ساعت غیررایگان، نیم‌ساعت استفاده رایگان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
دوچرخه ها الوده به کروناست