آیا ماسک زدن بدون پوشاندن بینی خطرناک است؟

کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد گفت: نپوشاندن بینی حین استفاده از ماسک،احتمال ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

عبدالله نژاد کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد با اعلام اینکه راه اصلی انتشار بیماری کرونا ویروس، از طریق قطرک‌های تنفسی است و در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: برخی از افراد وقتی ماسک می‌زنند بینی شان را نمی‌پوشانند، همچنین ۹۰ درصد هوا در هنگام تنفس از طریق بینی وارد بدن می‌شود، در حالی که نپوشاندن بینی احتمال ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه مهم‌ترین هدف از ماسک زدن جلوگیری از انتشار قطراتی است، افزود: وقتی که ماسک‌تان را برمی‌دارید باید مطمئن شوید که فاصله فیزیکی با دیگران به اندازه کافی وجود دارد.


بیشتر بخوانید


عبدالله نژاد اذعان کرد: البته لازم نیست که مردم همیشه ماسک به صورت داشته باشند بلکه فقط وقت‌هایی که ضروری است باید ماسک بزنند، زیرا گذاشتن ماسک به طور دائم خطر گرمازدگی را افزایش می‌دهد.

کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد با اعلام اینکه می‌توان در برخی از موارد از ماسک استفاده نکرد، اضافه کرد: حین ورزش‌های سطح متوسط تا شدید استفاده از ماسک دشوارتر می‌شود، در حالی که با داشتن ماسک به صورت به راحتی می‌توان راه رفت به نظر می‌رسد که این چالش در هنگام انجام ورزش‌های سنگین (مثل راگبی یا فوتبال) که ورزشکار به میزان حدود ۴۰ تا ۱۰۰ لیتر در دقیقه به هوا نیاز دارد، بیشتر است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: نه فقط ماسک زدن، بلکه انجام کار‌های پیشگیرانه معمول و اساسی نظیر ضدعفونی کردن دست‌ها و رعایت سه ممنوعیت مشهور یعنی فضا‌های بسته، مکان‌های شلوغ، و تماس نزدیک با افراد، بسیار مهم است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.