معاون پمپئو: هر مقام لبنانی که با حزب‌الله در ارتباط باشد، تحریم خواهد شد

«دیوید شنکر» با مداخله در امور داخلی لبنان، مقامات این کشور را به سبب ارتباط با جنبش حزب‌الله تهدید به تحریم کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الکتائب، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک با تکرار ادعا‌های دولت واشنگتن علیه جنبش حزب الله لبنان، تهدید کرد مقاماتی از این کشور که با حزب الله در ارتباط باشند، در فهرست تحریمی آمریکا قرار می‌گیرند.

دیوید شنکر در اظهاراتی که ماهیت مداخله جویی آن آشکار بود، با اشاره به تحریم دو مقام سابق لبنان به نام‌های یوسف فینانوس و علی حسن خلیل گفت این پیامی روشن به مقامات بیروت است که هر کسی با حزب الله همکاری کند، در فهرست تحریم قرار می‌گیرد. شنکر این دو مقام لبنانی را به شرکت در عملیات فساد در ارتباط با حزب الله متهم کرد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت: این تحریم‌ها پیامی به حزب الله و متحدان آن است که زمان اتخاذ سیاست دیگری فرا رسیده است. شنکر در ادامه ادعاهایش با تاکید بر تروریستی بودن جنبش حزب الله گفت: ما میان شاخه نظامی و سیاسی این جنبش تفاوتی قائل نیستیم و این همان موضوع تحت اختلاف ما و فرانسه است. ما در مسئله لبنان با فرانسه هم عقیده هستیم و تنها اختلاف ما مربوط به موضع ما در قبال حزب الله است.

معاون مایک پمپئو همچنین در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود افزود: ما به شخصیت نخست وزیر لبنان نگاه نمی‌کنیم، بلکه به دنبال کاری هستیم که دولت انجام خواهد داد.

این مقام آمریکایی مدعی شد: اگر دولتی روی کار بیاید که بی طرفی را باور داشته باشد و به خواسته‌های مردم لبنان و مبارزه با فساد بپردازد، ما نیز از آن حمایت خواهیم کرد.

وزارت خارجه آمریکا شب گذشته دو شخصیت لبنانی را به لیست افراد و گروه‌ای تروریستی خود افزود. این دو شخصیت از وزیران سابق لبنان بوده‌اند و به اتهام ارتباط با حزب‌الله تحت تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
بايد همه برن ديدن اعضاي حزب الله چون حزب الله تو مجلس و دولت عضويت داره
آخرین اخبار