امیر دریادار ایرانی خبر داد؛

حضور عملیاتی پهپاد کمان در رزمایش ذوالفقار ۹۹

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش گفت: پهپاد کمان نیروی هوایی ارتش برای اولین بار در این رزمایش مأموریت رزمی انجام خواهد داد.

‌به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار دوم شهرام ایرانی سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش در خصوص ویژگی‌های این رزمایش با بیان اینکه یکی از این ویژگی‌ها حضور برخی از دستاورد‌ها و تجهیزات ارتش برای نخستین بار در یک رزمایش است، گفت: در رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش طبق برنامه همه رزمایش‌ها، تجهیزات و طرح‌ریزی‌هایی را داریم که برای نخستین‌بار به صورت عملیاتی در یک رزمایش شرکت می‌کنند.

وی افزود: در حوزه دریا برای اولین بار زیردریایی بومی کلاس متوسط فاتح حضور عملیاتی دارد و در رزمایش به آن مسئولیت عملیاتی واگذار شده و باید یک ماموریت عملیاتی را برای مقابله با تهدیدات زیرسطحی انجام دهد.

دریادار ایرانی ادامه داد: در حوزه هوادریا نیز برای اولین بار پهپاد دورپرواز و رزمی سیمرغ حضور عملیاتی خواهد داشت و برای اولین بار کارکنان و پهپاد، مقابله با اهداف شناور را تمرین خواهند کرد.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش با تاکید بر اینکه در حوزه هوایی هم برای نخستین بار تجهیزاتی به صورت عملیاتی به کار گرفته خواهد شد، تصریح کرد: برای نخستین بار حضور عملیاتی پهپاد کمان به عنوان اولین پهپاد رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش طراحی و ساخته شده است را خواهیم داشت که ماموریت رزمی محوله را انجام خواهد داد.

وی در پایان گفت: در حوزه زمینی هم برای اولین بار شناور‌های دوزیست بهینه سازی شده که آمادگی عملیات در محیط دریا و خشکی را دارند یک ماموریت رزمی را انجام خواهند داد و مسئولیت‌های عملیاتی را در راستای طرح‌های مقابله با هرگونه تهدید انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار