آغاز کوچ پاییزی عشایر چهارمحال و بختیاری

کوچ پاییزی عشایر چهارمحال و بختیاری به مناطق قشلاقی منطقه گرمسیری خوزستان از امروز پنج شنبه ۲۰ شهریور آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یحیی حسین پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: کوچ پاییزه عشایر مستقر در این استان به مناطق قشلاقی منطقه گرمسیری خوزستان از امروز پنجشنبه ۲۰ شهریور ۹۹ آغاز شد.

او افزود: کوچ پاییزی عشایر تا ۲۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


حسین پور تعداد دام عشایر کوچروی استان را بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک اعلام و اضافه کرد: مسیر حرکت کوچ با گذر از گردنه «تاراز» و ایل راه‌های «لاسوزنی» و پل «ماربره» به منطقه بازفت می‌رسد و عشایر با توقف چند روزه با گذر از زردکوه بختیاری وارد مناطق قشلاقی استان خوزستان خواهند شد.

او با اشاره به هماهنگی لازم مسئولان انتظامی و دستگاه‌های متولی برای ایجاد امنیت عشایر در زمان کوچ ادامه داد: ماموران نیروی انتظامی با همکاری نیرو‌های بسیج عشایر با استقرار در مسیر کوچ، عشایر را همراهی خواهند کرد.

حسین پور، از آمادگی کامل پلیس راهور در محور‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری به خوزستان در زمان اجرای تقویم کوچ عشایر خبر داد و گفت: با اطلاع رسانی انجام شده با توجه به شیوع ویروس کرونا، بخش عمده کوچ دام با خودرو انجام خواهد شد.

او از تأمین و انتقال آب آشامیدنی سالم با تانکر سیار به ایل راه‌های عشایری را از دیگر اقدامات این اداره عنوان کرد.

حسین پور، تولید و تامین علوفه دامی در سال زراعی جاری در مراتع مناطق ییلاقی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: نهاده دامی مورد نیاز عشایر در مناطق قشلاقی نیز توسط تشکل‌ها و اتحادیه‌های عشایر خریداری و در استان خوزستان ذخیره‌سازی شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار