ذخیره سازی سوخت در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

۶۰۰ هزار لیتر سوخت در مناطق عشایری سخت گذر چهارمحال و بختیاری ذخیره سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یدالله چراغپور معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری، از ذخیره سازی ۶۰۰ هزار لیتر سوخت فسیلی در مناطق عشایرنشین برفگیر و سخت گذر این استان خبر داد.

او با اشاره به رفع کمبود کپسول‌های گاز مایع در برخی مناطق ییلاقی استقرار عشایر کوچرو این استان در سالجاری گفت: با برنامه ریزی انجام شده، تا پایان زمستان امسال گاز مایع به اندازه مورد نیاز در اختیار عشایر برای مصارف خانگی از جمله پخت و پز و پخت نان خانگی قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


چراغپور از توزیع و ذخیره سازی نفت سفید به اندازه کافی در ۵۰ جایگاه عاملان توزیع در مناطق عشایر نشین استان خبر داد و اضافه کرد: در تأمین سوخت نفت سفید، برای جمعیت عشایری این استان هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

او ادامه داد: به منظور حمایت از جامعه عشایری و ایجاد تعادل در بازار مصرف، امسال ارزاق و مایحتاج ضروری شامل روغن، برنج، آرد و قند بین عشایر کوچرو استان توزیع شده است.

چراغپور گفت: این اقلام در ۱۲۰ فروشگاه ثابت و سیار اتحادیه تعاونی عشایری استان و شرکت‌های تعاونی در مناطق ییلاقی استان در حال توزیع است.

او، واکسیناسیون دام، تأمین سوخت فسیلی و توزیع آرد سهمیه‌ای با قیمت یارانه‌ای را از دیگر اقدامات امور عشایر استان برای حمایت از عشایر اعلام کرد.

چراغپور، با اشاره به درخواست ۱۵ میلیارد ریال اعتبار دولتی از ستاد بحران چهارمحال و بختیاری در سال ۹۹ برای کوچ خودرویی دام عشایر به مناطق قشلاقی گرمسیری در راستای رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بین این قشر آسیب پذیر افزود: در صورت تأمین این میزان اعتبار درخواستی، با شروع تقویم کوچ عشایر در ۲۰ شهریور ماه امسال، کمک هزینه حمل دام عشایر کوچنده مساعدت و پرداخت خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.