رشد ۱۰۷ درصدی ارائه اظهارنامه مالیاتی در لرستان

مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: مودیان استان امسال با وجود تحریم‌های اقتصادی و شیوع ویروس کرونا نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۷ درصدی در تسلیم اظهارنامه داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،هادی ملکشاهی مدیرکل امور مالیاتی لرستان اظهار داشت: سازمان مالیاتی کشور در راستای اعتماد سازی و تکریم ارباب‌رجوع، اظهارنامه افرادی را که منطبق با بانک‌های اطلاعاتی سازمان باشد مورد پذیرش قرار می‌دهد.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بر اساس پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور مهلت تسلیم اظهارنامه برای صاحبان املاک و اشخاص حقوقی، پایان شهریور ماه تعیین شده است و این تاریخ قابل تمدید نخواهد بود کما اینکه بر خلاف سال‌های قبل، ارائه اظهارنامه برای اشخاص حقیقی نیز با دو ماه فرصت در مردادماه امسال به اتمام رسید.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان بیان کرد: مودیان استان امسال با وجود تحریم‌های اقتصادی و شیوع ویروس کرونا نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۷ درصدی در تسلیم اظهارنامه داشته‌اند.

ملکشاهی تصریح کرد: در استان لرستان همچنان منبع مالیات حقوق، بیشترین سهم درآمد مالیاتی را به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به خدمات ابلاغ الکترونیک از عموم مودیان خواست تا با فعال نمودن گزینه ابلاغ الکترونیک در سامانه Tax.gov.ir از خدمات الکترونیکی این اداره کل استفاده نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان در پایان با تاکید مجدد بر آخرین فرصت تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری در پایان شهریورماه، اذعان داشت: براساس ماده ۱۹۲ قانون مالیات‌های مستقیم چنانچه مودی در موعد مقرر اقدام به ارائه اظهارنامه نکند، مشمول جریمه غیر قابل بخشودگی معادل ۳۰ درصد مالیات متعلق خواهد شد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار