در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شروع کلاس‌های دانشگاه شهید رجایی از ۲۹ شهریور/ برگزاری کلاس‌های عملی با روش شبیه سازی

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به تشریح اقدامات در نظر گرفته شده این دانشگاه برای تحصیل دانشجویان در اولین سال تحصیلی کرونایی پرداخت.

حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی برگزاری کلای‌های درس در سال تحصیلی کرونایی بیان کرد: این بیماری بسیاری از فعالیت‌های جوامع از جمله آموزش را تحت تاثیر داشت و درباره آموزش تقریبا تمام کشور‌های دنیا فصل مشترکی دارند و آن هم آموزش از راه دور است.

او ادامه داد: دانشگاه‌های ما هم در همین مدار قرار گرفتند و ما هم راهی جز تبعیت از این مسیر نداریم، البته دانشگاه شهید رجایی در سال‌های اخیر با درک ضرورت این موضوع زیر ساخت‌های خوبی تجهیز کرده بود و حتی سال گذشته موفق شدیم نیم سال دوم تحصیلی را با مشارکت فعال استادان پشت سر بگذاریم.

عظمتی درباره زمان بازگشایی کلاس‌های درس این دانشگاه گفت که وزارت علوم زمان بازگشایی را از ۱۵ شهریور به بعد در نظر گرفته است و سال تحصیلی دانشگاه ما هم از ۲۹ شهریور خواهد بود.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های آموزش از راه دور در این دانشگاه بیان کرد: در بازه زمانی تابستان با توجه به تجربه قبلی سعی شده است تا زیر ساخت فناوری اطلاعات را توسعه دهیم تا آموزش برای استادان و دانشجویان در سال تحصیلی آینده تا حد امکان با کیفیت و به طور مجازی باشد.

دغدغه اصلی ما آموزش مهارتی است

او بیان کرد: دغدغه اصلی ما مربوط به آموزش مهارتی است بر همین اساس بخشی از این کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها را تا حد امکان از طریق نرم افزار شبیه ساز و روش تعاملی دنبال خواهیم کرد و در مواردی هم دانشجویان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کلای درس حاضر می‌شوند.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با اشاره به اینکه به طور کلی مشکل خاصی در آموزش‌های نیمسال تحصیلی جدید نداریم، گفت: البته ممکن در جزئیات مشکلات باشد، اما در باره زمانی تابستان آن‌ها را مرتفع کردیم و زیرساخت‌هایی، چون توسعه پهنای باند را انجام دادیم تا جزو دانشگاه‌هایی باشیم که آموزش از راه دور برگزار کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار